Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Utjecaj obrazovanja na percepciju klasne strukture

Branka Mraović ; Fakultet građevinskih znanosti, Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 13.920 Kb

str. 479-495

preuzimanja: 29.426

citiraj


Sažetak

Riječ je o empirijskom istraživanju koje je autorica samostalno provela u ožujku 1988. godine na uzorku od 617 ispitanika iz 17 organizacija koje pripadaju osnovnom skupu zaposlenih u građevinarstvu i industriji građevinskog materijala na teritoriju 14 općina grada Zagreba. Ispitivanjem su bili obuhvaćeni rukovodioci, stručnjaci bez rukovodnih funkcija, rutinski službenici i radnici. Ovim smo radom potvrdili našu početnu hipotezu kojom smo pretpostavili da obrazovanje ispitanika bitno utječe na njihovu percepciju klasne strukture, te zato postoje značajne razlike u stavovima između pojedinih kategorija zaposlenih s obzirom na njihove obrazovne osobine. Dobiveni nalaz upućuje na zaključak da u svijesti ispitanika prevladavaju dva modela — novčani model i model moći, te su se tako modeli koje su u svojim istraživanjima identificirali E. Bott, D. Lockwood i J. H. Goldthorpe pokazali aplikativni i na naše društvo

Ključne riječi

Hrčak ID:

155247

URI

https://hrcak.srce.hr/155247

Datum izdavanja:

30.9.1990.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 30.253 *