Revija za sociologiju, Vol. 21 No. 3, 1990.
Izvorni znanstveni članak
Utjecaj obrazovanja na percepciju klasne strukture
Branka Mraović
; Fakultet građevinskih znanosti, Zagreb
Sažetak
Riječ je o empirijskom istraživanju koje je autorica samostalno provela u ožujku 1988. godine na uzorku od 617 ispitanika iz 17 organizacija koje pripadaju osnovnom skupu zaposlenih u građevinarstvu i industriji građevinskog materijala na teritoriju 14 općina grada Zagreba. Ispitivanjem su bili obuhvaćeni rukovodioci, stručnjaci bez rukovodnih funkcija, rutinski službenici i radnici. Ovim smo radom potvrdili našu početnu hipotezu kojom smo pretpostavili da obrazovanje ispitanika bitno utječe na njihovu percepciju klasne strukture, te zato postoje značajne razlike u stavovima između pojedinih kategorija zaposlenih s obzirom na njihove obrazovne osobine. Dobiveni nalaz upućuje na zaključak da u svijesti ispitanika prevladavaju dva modela — novčani model i model moći, te su se tako modeli koje su u svojim istraživanjima identificirali E. Bott, D. Lockwood i J. H. Goldthorpe pokazali aplikativni i na naše društvo
Ključne riječi
Hrčak ID:
155247
URI
Datum izdavanja:
30.9.1990.
Posjeta: 30.253 *