Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31141/zrpfs.2016.53.120.553

Ekološke i pravne posljedice uporabe brodskog pogonskog goriva sa smanjenim sadržajem sumpora

Željka Primorac ; Pravni fakultet Sveučilišta u Splitu


Puni tekst: hrvatski pdf 412 Kb

str. 553-579

preuzimanja: 1.081

citiraj


Sažetak

Autorica u radu razmatra ekološke i pravne posljedice uporabe brodskog pogonskog goriva sa smanjenim sadržajem sumpora na smanjenje emisija SO2 s brodova. Analizirajući učinkovitost pravnih instrumenata za provedbu zaštite zraka na međunarodnoj i europskoj razini, autorica uspoređuje rješenja Priloga VI. MARPOL-konvencije s rješenjima sekundarnog zakonodavstva Europske unije (direktive 1999/32/EZ, direktive 2005/33/EZ, direktive 2012/33/EZ te Provedbene odluke Komisije (EU) 2015/253) te uspješnost njihova prenošenja u hrvatski pravni sustav. Ukazujući na institucionalni okvir te međunarodne i europske pravne propise, autorica iznosi važeći međunarodni sustav odgovornosti za štetu zbog onečišćenja morskog okoliša izlijevanjem brodskog (pogonskog) goriva s broda (neovisno o sadržaju sumpora u tom gorivu) prema rješenjima Međunarodne konvencije o građanskoj odgovornosti za štete izlijevanjem pogonskog ulja iz 2001. god. Sveobuhvatnom analizom problema praktične primjene brodskog goriva sa smanjenim sadržajem sumpora posebno je razmatran utjecaj usklađivanja s europskim ekološkim zahtjevima na povećanje troškova pomorskog prijevoza. Autorica naglašava neodrživost prometnog sustava zbog dugogodišnje 90-postotne ovisnosti pomorskog prometa o nafti, tj. o neobnovljivom izvoru energije te upućuje na uporabu alternativnih goriva.

Ključne riječi

brodsko gorivo; smanjeni sadržaj sumpora

Hrčak ID:

157712

URI

https://hrcak.srce.hr/157712

Datum izdavanja:

5.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.809 *