Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Pravopis u razrednoj nastavi hrvatskoga jezika

Emilija Reljac Fajs ; Učiteljski fakultet Rijeka
Tamara Jerković ; Osnovna škola Turnić


Puni tekst: hrvatski pdf 961 Kb

str. 37-55

preuzimanja: 5.216

citiraj


Sažetak


Pravopis/ortografija ima važno mjesto u nastavi hrvatskoga jezika od prvoga do četvrtoga razreda osnovne škole jer je temeljni cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju, a to nije moguće bez usvajanja pravopisne norme standardnoga jezika. Ona se u početnim razredima ne usvaja na teorijskoj nego na komunikacijskoj razini. U ovome je radu posebno naglašena uloga pravopisnih vježba u stjecanju pravopisnih navika prema zakonitostima standardnojezične norme i u poticanju razvoja komunikacijske kompetencije. Predmet istraživanja provedenoga anketnim upitnicima bio je utvrditi interes mlađih učenika za pravopisne sadržaje i poteškoće tih učenika u svladavanju pravopisnih sadržaja. Dobiveni rezultati istraživanja pokazuju da učenici imaju određenih poteškoća u svladavanju pravopisnih sadržaja. Zainteresirani su za pravopisne vježbe, ali ne toliko za one koje se provode desetljećima u našoj osnovnoj školi, što znači da bi razrednu nastavu pravopisa trebalo modernizirati.

Ključne riječi

pravopisni sadržaji; razredna nastava hrvatskoga jezika; vježbe

Hrčak ID:

158161

URI

https://hrcak.srce.hr/158161

Datum izdavanja:

9.12.2014.

Posjeta: 6.667 *