Izvorni znanstveni članak
Pravopis u razrednoj nastavi hrvatskoga jezika
Emilija Reljac Fajs
; Učiteljski fakultet Rijeka
Tamara Jerković
; Osnovna škola Turnić
Sažetak
Pravopis/ortografija ima važno mjesto u nastavi hrvatskoga jezika od prvoga do četvrtoga razreda osnovne škole jer je temeljni cilj nastave hrvatskoga jezika osposobiti učenike za jezičnu komunikaciju, a to nije moguće bez usvajanja pravopisne norme standardnoga jezika. Ona se u početnim razredima ne usvaja na teorijskoj nego na komunikacijskoj razini. U ovome je radu posebno naglašena uloga pravopisnih vježba u stjecanju pravopisnih navika prema zakonitostima standardnojezične norme i u poticanju razvoja komunikacijske kompetencije. Predmet istraživanja provedenoga anketnim upitnicima bio je utvrditi interes mlađih učenika za pravopisne sadržaje i poteškoće tih učenika u svladavanju pravopisnih sadržaja. Dobiveni rezultati istraživanja pokazuju da učenici imaju određenih poteškoća u svladavanju pravopisnih sadržaja. Zainteresirani su za pravopisne vježbe, ali ne toliko za one koje se provode desetljećima u našoj osnovnoj školi, što znači da bi razrednu nastavu pravopisa trebalo modernizirati.
Ključne riječi
pravopisni sadržaji; razredna nastava hrvatskoga jezika; vježbe
Hrčak ID:
158161
URI
Datum izdavanja:
9.12.2014.
Posjeta: 6.731 *