Izvorni znanstveni članak
ODMOR PUBLIKE OD POVIJESTI
Višnja Rogošić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za kroatistiku
Sažetak
Rad donosi analizu prvoga dijela kazališne trilogije „Proces grad“ izvedbene platforme Bacači sjenki pod nazivom „Proces grad: Odmor od povijesti“ (2008.), a iz perspektive procesa recepcije. Niz postupaka, poput smještanja posjetitelja u ležajeve te značajnoga smanjivanja vidljivosti i čujnosti izvedbe, osmišljeni su s ciljem da se posjetiteljima oslabi fokus na neposredna zbivanja te da ih se možebitno uspava. Uz djelomičnu individualizaciju prezentiranoga materijala i dijeljenje suautorske odgovornosti s posjetititeljima time im se omogućuje distanciranje od informativne zasićenosti svakodnevice, revizija vlastitih vrijednosnih kriterija te fokusiranje na osobnu povijest. U postizanju toga cilja posebno je važno korištenje mehanizma sna prema kojemu se oblikuje i dramaturgija predstave.
Ključne riječi
„Proces grad: Odmor od povijesti“; Bacači sjenki; izvedba u mraku; sudjelovanje ublike; spavanje; sanjanje
Hrčak ID:
158186
URI
Datum izdavanja:
9.5.2016.
Posjeta: 1.677 *