Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

ODMOR PUBLIKE OD POVIJESTI

Višnja Rogošić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu Odsjek za kroatistiku


Puni tekst: hrvatski pdf 1.062 Kb

str. 345-365

preuzimanja: 297

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 1.062 Kb

str. 345-365

preuzimanja: 370

citiraj


Sažetak

Rad donosi analizu prvoga dijela kazališne trilogije „Proces grad“ izvedbene platforme Bacači sjenki pod nazivom „Proces grad: Odmor od povijesti“ (2008.), a iz perspektive procesa recepcije. Niz postupaka, poput smještanja posjetitelja u ležajeve te značajnoga smanjivanja vidljivosti i čujnosti izvedbe, osmišljeni su s ciljem da se posjetiteljima oslabi fokus na neposredna zbivanja te da ih se možebitno uspava. Uz djelomičnu individualizaciju prezentiranoga materijala i dijeljenje suautorske odgovornosti s posjetititeljima time im se omogućuje distanciranje od informativne zasićenosti svakodnevice, revizija vlastitih vrijednosnih kriterija te fokusiranje na osobnu povijest. U postizanju toga cilja posebno je važno korištenje mehanizma sna prema kojemu se oblikuje i dramaturgija predstave.

Ključne riječi

„Proces grad: Odmor od povijesti“; Bacači sjenki; izvedba u mraku; sudjelovanje ublike; spavanje; sanjanje

Hrčak ID:

158186

URI

https://hrcak.srce.hr/158186

Datum izdavanja:

9.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.174 *