Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Primjena teorije ekoloških sustava u radu s djetetom s ADHD-om

Tena Velki orcid id orcid.org/0000-0002-9529-8959 ; Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska
Renata Cimer ; Sveučilište J.J. Strossmayera, Osijek, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 328 Kb

str. 71-87

preuzimanja: 2.087

citiraj


Sažetak

ADHD (poremećaj pažnje/hiperaktivni poremećaj) jedan je od najčešćih poremećaja ponašanja u djetinjstvu i adolescenciji. Teškoće u učenju, slabi školski rezultati, problemi u međuvršnjačkim odnosima, problemi s kontrolom ponašanja svakodnevica su djece s ADHD-om. Nerazumijevanje samog poremećaja, djetetovih osjećaja i nemogućnosti da se adekvatno nosi sa svakodnevnim zahtjevima rijetko su prepoznati na vrijeme. Roditelji i učitelji nedovoljno su upoznati sa simptomima poremećaja i načinima pomoći i pružanja podrške ovakvoj djeci. Cilj ovog rada je prikazati na primjeru sedmogodišnjeg dječaka s ADHD-om različite načine rada kako bi mu se osigurala adekvatna podrška i pomoć nužna za njegov napredak. Ono što ovaj primjer prikazuje je rad na 3 razine ekološkog sustava: na individualnoj (sa samim djetetom, njegovim osobinama, nedostacima, snagama i potencijalima), na mikrosustavu (rad
s obitelji djeteta) i na egzosustavu (rad s učiteljicom i asistenticom u nastavi). Na taj način zahvaćaju se najvažnije sfere djetetova života te djeluje na jačanje zaštitnih i na smanjenje rizičnih faktora, čime omogućavamo djetetu da optimalno iskoristi svoje potencijale te napreduje.

Ključne riječi

teorija ekoloških sustava; ADHD; prikaz slučaja; rizični i zaštitni faktori

Hrčak ID:

158514

URI

https://hrcak.srce.hr/158514

Datum izdavanja:

12.12.2011.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.774 *