Prethodno priopćenje
RAZVOJ KULTURE AKADEMSKOG INTEGRITETA U ONLINE OBRAZOVNOM OKRUŽENJU
Ivica Katavić
orcid.org/0000-0001-5899-5301
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Gabrijela Budimir Šoško
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Dragan Kopecki
; Visoka škola za ekonomiju, poduzetništvo i upravljanje Nikola Šubić Zrinski, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Od početka dvadeset i prvog stoljeća vođena je rasprava među obrazovnim glavnim predvodnicima u svezi s akademskim integritetom u „online“ obrazovnom okruženju. S obzirom na činjenicu da je akademski integritet ključna vrijednost u obrazovnim institucijama, ova je tema našla svoje mjesto u obrazovnoj literaturi. Predmetna literatura pokazuje da postoji opća suglasnost da „online“ obrazovanje pruža više prilika za akademsko nepoštenje od klasičnog sustava obrazovanja „face-to-face“. Pod pritiskom konkurencije u „online“ okruženju, uključujući najnovije trendove u ponudi „online“ programa i brzi napredak u razvoju obrazovne tehnologije, nove su obrazovne perspektive i strategije nužne kako bi odgovorili na te izazove. Dok obrazovni predvodnici zahtijevaju od visokoobrazovnih institucija da uravnoteže ekonomske i socijalne dimenzije, istraživanje je pokazalo znatan jaz u izgradnji kulture akademskog integriteta u implementaciji „online“ obrazovanja. Specifičan problem koji se odnosi na ovaj rad je kako razviti metode koje „online“ edukatori mogu upotrijebiti da spriječe varanje i plagijat u „online“ obrazovnom okruženju. Stoga je svrha ovog kvalitativnog rada stjecanje više razumijevanja kako razviti akademski integritet u „online“ obrazovanom okruženju i kako taj integritet može pridonijeti obrazovnoj zajednici u obliku održivog „online“ okruženja. Primijenjena metoda istraživanja u ovom je radu analiza sadržaja relevantne literature vezane uz akademsko nepoštenje u „online“ okruženju. Nadalje, također su identificirane metode prevencije koje omogućavaju nastavnicima/mentorima bolje upravljanje „online“ nastavnim procesima. Rezultati su istraživanja jasno pokazali da postoji strateški pristup za razvoj akademskog integriteta u „online“ okruženju. Otkriveno je da upotreba određenih kombinacija metoda zaštite može smanjiti akademsko nepoštenje studenata u „online“ obrazovanom okruženju i postupno razviti kulturu akademskog integriteta.
Ključne riječi
akademski integritet; „online“ obrazovanje; akademsko nepoštenje; metode zaštite
Hrčak ID:
159143
URI
Datum izdavanja:
3.6.2016.
Posjeta: 2.458 *