Izvorni znanstveni članak
Povezanost motoričkih sposobnosti i nastavne teme šut s tla osnovnim načinom (rukomet) kod jedanestogodišnjih učenica
Lidija Vlahović
orcid.org/0000-0003-2551-1555
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Josip Babin
orcid.org/0000-0003-2230-1931
; Kineziološki fakultet Sveučilišta u Splitu, Split, Hrvatska
Bojan Babin
orcid.org/0000-0003-1201-7013
Sažetak
Istraživanje je provedeno s ciljem utvrđivanja povezanosti motoričkih sposobnosti i reprezentativne nastavne teme Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) iz nastavne cjeline Igre u službenom planu i programu tjelesne i zdravstvene kulture za učenice petih razreda osnovne škole. Sukladno navedenom, na uzorku od 145 učenica u dobi od 11 godina primijenjen je 21 test za procjenu motoričkih sposobnosti te 1 test za procjenu motoričkog znanja. Nalazi multiple regresijske analize pokazuju da su za izvršenje testa motoričkog znanja Šut s tla osnovnim načinom (rukomet) važniji mehanizmi za regulaciju kretanja. To nam ukazuje na važnost pri odabiru nastavnih tema, odnosno, kinezioloških operatora u procesu programiranja nastave tjelesne i zdravstvene kulture, koji će u najvećoj mjeri pridonijeti transformaciji pojedinih dimenzija antropoloških obilježja, a sve u cilju postizanja poželjnih finalnih stanja učenika. Također, rezultati ukazuju na koje motoričke sposobnosti primarno treba utjecati da bi u procesu praćenja i vrednovanja učenice postizale što bolje rezultate pri ocjenjivanju nastavne teme Šut s tla osnovnim načinom (rukomet).
Ključne riječi
motoričke sposobnosti; nastavna tema šut s tla osnovnim načinom (rukomet); tjelesna i zdravstvena kultura; učenice petih razreda
Hrčak ID:
160162
URI
Datum izdavanja:
11.5.2016.
Posjeta: 2.622 *