Prethodno priopćenje
Utjecaj kombinirane nastave na usvajanje znanja iz geometrije
Mladen Hraste
; Prirodoslovno - matematički fakultet u Splitu, Split, Hrvatska
Irena Mišurac
; Filozofski fakultet u Splitu, Split.
Sandra Borović
; Osnovna škola kneza Mislava, Kaštel Sućurac, Hrvatska
Sažetak
Cilj je ovog istraživanja utvrditi i objasniti utjecaj kombiniranog modela nastave na usvajanje znanja iz geometrije u četvrtom razredu osnovne škole. Kombinirani se model sastojao od podjednakog udjela dva modela nastave. Jedan je dio činio integriranu nastavu matematike i tjelesne i zdravstvene kulture, dok se drugi dio sastojao od tradicionalnog modela poučavanja matematike. Uzorak varijabli sastojao se od dva seta testova iz geometrije. Test inicijalnog mjerenja, koje je održano prije početka eksperimenta, imao je svrhu ustanoviti usvojeno geometrijsko znanje iz prethodnog obrazovnog perioda. Finalno mjerenje održano je nakon završetka eksperimenta. Test finalnog znanja sastojao se od ispitnih pitanja iz nastavne teme: pravokutnik, kvadrat i njihovi opsezi. U istraživanju su sudjelovale eksperimentalna (n=22) i kontrolna (n=18) grupa ispitanika. Znanja iz navedene nastavne teme kontrolna grupa ispitanika usvajala je prema smjernicama iz kurikuluma. Eksperimentalna grupa ispitanika usvajala je geometrijska znanja iz nastavne teme pravokutnik, kvadrat i njihovi opsezi kombiniranim modelom nastave. Rezultati dobiveni t-testom ukazuju na statistički značajno veću efikasnost kombinirane nastave.
Ključne riječi
matematika; tjelesna i zdravstvena kultura; integrirana nastava; kvadrat; pravokutnik
Hrčak ID:
160169
URI
Datum izdavanja:
11.5.2016.
Posjeta: 1.522 *