Skip to the main content

Preliminary communication

Utjecaj kombinirane nastave na usvajanje znanja iz geometrije

Mladen Hraste ; Faculty of Science, Split, Croatia
Irena Mišurac ; Filozofski fakultet u Splitu, Split.
Sandra Borović ; Primary School kneza MIslava, Kaštel Sućurac, Croatia


Full text: croatian pdf 323 Kb

page 219-232

downloads: 477

cite


Abstract

Cilj je ovog istraživanja utvrditi i objasniti utjecaj kombiniranog modela nastave na usvajanje znanja iz geometrije u četvrtom razredu osnovne škole. Kombinirani se model sastojao od podjednakog udjela dva modela nastave. Jedan je dio činio integriranu nastavu matematike i tjelesne i zdravstvene kulture, dok se drugi dio sastojao od tradicionalnog modela poučavanja matematike. Uzorak varijabli sastojao se od dva seta testova iz geometrije. Test inicijalnog mjerenja, koje je održano prije početka eksperimenta, imao je svrhu ustanoviti usvojeno geometrijsko znanje iz prethodnog obrazovnog perioda. Finalno mjerenje održano je nakon završetka eksperimenta. Test finalnog znanja sastojao se od ispitnih pitanja iz nastavne teme: pravokutnik, kvadrat i njihovi opsezi. U istraživanju su sudjelovale eksperimentalna (n=22) i kontrolna (n=18) grupa ispitanika. Znanja iz navedene nastavne teme kontrolna grupa ispitanika usvajala je prema smjernicama iz kurikuluma. Eksperimentalna grupa ispitanika usvajala je geometrijska znanja iz nastavne teme pravokutnik, kvadrat i njihovi opsezi kombiniranim modelom nastave. Rezultati dobiveni t-testom ukazuju na statistički značajno veću efikasnost kombinirane nastave.

Keywords

matematika; tjelesna i zdravstvena kultura; integrirana nastava; kvadrat; pravokutnik

Hrčak ID:

160169

URI

https://hrcak.srce.hr/160169

Publication date:

11.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.503 *