Drvna industrija, Vol. 67 No. 2, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.5552/drind.2016.1525
Ispitivanje činitelja u procesu donošenja odluke o kupnji kuhinjskog namještaja primjenom združene analize
Branko Liker
; Drvenjača d.d. - Fužine, Hrvatska
Lidija Zadnik Stirn
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Dominika Gornik Bučar
; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Jasna Hrovatin
orcid.org/0000-0003-1048-5593
; Fakultet za dizajn, Sveučilište na Primorskem, Slovenija
Sažetak
U ovom je istraživanju ispitivana važnost triju činitelja bitnih za proces kupnje kuhinjskog namještaja. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj i Sloveniji, a u istraživanju su sudjelovala 172 potencijalna kupca kuhinjskog namještaja. Sto trideset i osam ispitanika u istraživanju je sudjelovalo izravno, i to u dvjema najvećim trgovačkim kućama namještaja u Hrvatskoj i Sloveniji, dok su 34 ispitanika u istraživanju sudjelovala putem interneta (online). Conjoint analiza pokazala je da kupci kuhinjskog namještaja više pozornosti pri kupnji pridaju proizvođačima kuhinja i dizajnu nego cijeni kuhinjskog namještaja. Rezultati su pokazali, da je niža cijena činitelj kojemu sve demografske skupine ispitanika daju prednost pri kupnji. Samo tri demografske skupine ispitanika (nezaposlene osobe, osobe niže i srednjoškolske razine obrazovanja te one u dobi od 35 do 45 godina) pokazale su veću sklonost kupnji kuhinjskog namještaja klasičnog dizajna, dok su ostale skupine ispitanika sklonije kupnji kuhinjskog namještaja modernog dizajna. Za činitelj "proizvođač kuhinjskog namještaja" nisu utvrđene razlike među sociodemografskim kategorijama ispitanika.
Ključne riječi
kuhinjski namještaj; odluka o kupnji; conjoint analiza
Hrčak ID:
160173
URI
Datum izdavanja:
29.6.2016.
Posjeta: 2.689 *