Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.5552/drind.2016.1525

Ispitivanje činitelja u procesu donošenja odluke o kupnji kuhinjskog namještaja primjenom združene analize

Branko Liker ; Drvenjača d.d. - Fužine, Hrvatska
Lidija Zadnik Stirn ; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Dominika Gornik Bučar ; Biotehnički fakultet Sveučilišta u Ljubljani, Slovenija
Jasna Hrovatin orcid id orcid.org/0000-0003-1048-5593 ; Fakultet za dizajn, Sveučilište na Primorskem, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 474 Kb

str. 141-147

preuzimanja: 1.257

citiraj


Sažetak

U ovom je istraživanju ispitivana važnost triju činitelja bitnih za proces kupnje kuhinjskog namještaja. Istraživanje je provedeno u Hrvatskoj i Sloveniji, a u istraživanju su sudjelovala 172 potencijalna kupca kuhinjskog namještaja. Sto trideset i osam ispitanika u istraživanju je sudjelovalo izravno, i to u dvjema najvećim trgovačkim kućama namještaja u Hrvatskoj i Sloveniji, dok su 34 ispitanika u istraživanju sudjelovala putem interneta (online). Conjoint analiza pokazala je da kupci kuhinjskog namještaja više pozornosti pri kupnji pridaju proizvođačima kuhinja i dizajnu nego cijeni kuhinjskog namještaja. Rezultati su pokazali, da je niža cijena činitelj kojemu sve demografske skupine ispitanika daju prednost pri kupnji. Samo tri demografske skupine ispitanika (nezaposlene osobe, osobe niže i srednjoškolske razine obrazovanja te one u dobi od 35 do 45 godina) pokazale su veću sklonost kupnji kuhinjskog namještaja klasičnog dizajna, dok su ostale skupine ispitanika sklonije kupnji kuhinjskog namještaja modernog dizajna. Za činitelj "proizvođač kuhinjskog namještaja" nisu utvrđene razlike među sociodemografskim kategorijama ispitanika.

Ključne riječi

kuhinjski namještaj; odluka o kupnji; conjoint analiza

Hrčak ID:

160173

URI

https://hrcak.srce.hr/160173

Datum izdavanja:

29.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.689 *