Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

The use of puppets in primary school classes and their influence on children’s spontaneous play

Maja Sveršina Dobravec ; Besnica Subsidiary School, Sostro Primary School, Ljubljana, Slovenia


Puni tekst: hrvatski pdf 255 Kb

str. 145-158

preuzimanja: 527

citiraj


Sažetak

Lutka igra važnu ulogu u djetetovoj svakodnevnoj igri. Aktivnostima s lutkom učitelj može obogatiti sadržaj nastave i potaknuti kreativnost djeteta, a time i njegov psihofizički, emocionalni, socijalni i kognitivni razvoj. U radu predstavljamo rezultate utjecaja uporabe lutke u nastavi na spontanu igru djece u produženom boravku u školi. Istraživanje smo proveli u kombiniranom odjelu učenika prvog i drugog razreda u područnoj školi u Sloveniji. Pratili smo spontanu igru djece prije uključivanja lutaka i lutkarskih aktivnosti u nastavu i poslije toga. Htjeli smo doznati utječe li redovito uključivanje lutkarskih aktivnosti u nastavu i podučavanje s lutkom na djetetovu spontanu igru u produženom boravku. Rezultati istraživanja pokazuju da prije uključivanja lutaka i aktivnosti s lutkom u nastavu djeca nisu animirala igračke ni igrovni materijal. Dominirala je konstrukcijska igra. Poslije uključivanja lutaka i aktivnosti s lutkom u nastavu primjećujemo promjene u djetetovoj spontani igri u produženom boravku. Učenici su često upotrebljavali lutke i uključivali ih u svakodnevne aktivnosti. Igra s lutkom omogućavala je više kreativnosti, sudjelovanja i povezivanja između učenika kombiniranog odjela.

Ključne riječi

igra s lutkom; kombinirana nastava; lutka u nastavi; spontana igra; vrste igara

Hrčak ID:

160161

URI

https://hrcak.srce.hr/160161

Datum izdavanja:

11.5.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.242 *