Izvorni znanstveni članak
The use of puppets in primary school classes and their influence on children’s spontaneous play
Maja Sveršina Dobravec
; Besnica Subsidiary School, Sostro Primary School, Ljubljana, Slovenia
Sažetak
Lutka igra važnu ulogu u djetetovoj svakodnevnoj igri. Aktivnostima s lutkom učitelj može obogatiti sadržaj nastave i potaknuti kreativnost djeteta, a time i njegov psihofizički, emocionalni, socijalni i kognitivni razvoj. U radu predstavljamo rezultate utjecaja uporabe lutke u nastavi na spontanu igru djece u produženom boravku u školi. Istraživanje smo proveli u kombiniranom odjelu učenika prvog i drugog razreda u područnoj školi u Sloveniji. Pratili smo spontanu igru djece prije uključivanja lutaka i lutkarskih aktivnosti u nastavu i poslije toga. Htjeli smo doznati utječe li redovito uključivanje lutkarskih aktivnosti u nastavu i podučavanje s lutkom na djetetovu spontanu igru u produženom boravku. Rezultati istraživanja pokazuju da prije uključivanja lutaka i aktivnosti s lutkom u nastavu djeca nisu animirala igračke ni igrovni materijal. Dominirala je konstrukcijska igra. Poslije uključivanja lutaka i aktivnosti s lutkom u nastavu primjećujemo promjene u djetetovoj spontani igri u produženom boravku. Učenici su često upotrebljavali lutke i uključivali ih u svakodnevne aktivnosti. Igra s lutkom omogućavala je više kreativnosti, sudjelovanja i povezivanja između učenika kombiniranog odjela.
Ključne riječi
igra s lutkom; kombinirana nastava; lutka u nastavi; spontana igra; vrste igara
Hrčak ID:
160161
URI
Datum izdavanja:
11.5.2016.
Posjeta: 1.749 *