Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole
Davor Brđanović
; Music school in Varaždin
Puni tekst: engleski pdf 312 Kb
str. 323-349
preuzimanja: 285
citiraj
APA 6th Edition
Brđanović, D. (2016). Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole. Croatian Journal of Education, 18 (2), 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
MLA 8th Edition
Brđanović, Davor. "Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 2, 2016, str. 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577. Citirano 03.01.2025.
Chicago 17th Edition
Brđanović, Davor. "Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole." Croatian Journal of Education 18, br. 2 (2016): 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Harvard
Brđanović, D. (2016). 'Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole', Croatian Journal of Education, 18(2), str. 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Vancouver
Brđanović D. Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 03.01.2025.];18(2):323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
IEEE
D. Brđanović, "Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 2, str. 323-349, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Puni tekst: hrvatski pdf 312 Kb
str. 323-349
preuzimanja: 692
citiraj
APA 6th Edition
Brđanović, D. (2016). Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole. Croatian Journal of Education, 18 (2), 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
MLA 8th Edition
Brđanović, Davor. "Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 2, 2016, str. 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577. Citirano 03.01.2025.
Chicago 17th Edition
Brđanović, Davor. "Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole." Croatian Journal of Education 18, br. 2 (2016): 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Harvard
Brđanović, D. (2016). 'Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole', Croatian Journal of Education, 18(2), str. 323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Vancouver
Brđanović D. Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 03.01.2025.];18(2):323-349. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
IEEE
D. Brđanović, "Provjera metrijskih karakteristika Bentleyeva testa glazbenih sposobnosti na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 2, str. 323-349, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1577
Sažetak
Teorije i istraživanja glazbenu sposobnost nastoje objasniti ponajprije kao urođenu ili stečenu, kao cjelovitu, odnosno sastavljenu od više elementarnih sposobnosti, premda je za zadovoljavajuće definiranje te sposobnosti (ili tih sposobnosti) neophodan pluralizam pogleda, teorija i istraživanja. Test Mjere glazbenih sposobnosti Arnolda Bentleya dijagnosticira trenutni stupanj osnovnih glazbenih sposobnosti djece dobi 7 do 14 godina. U ovom je radu taj test prvi put primijenjen u Hrvatskoj. Provjerom metrijskih karakteristika testa na hrvatskom uzorku učenika glazbene škole dobiven je koeficijent α od 0,74, te test-retest postupkom r od 0,81, što govori o zadovoljavajućoj pouzdanosti testa. Utvrđene značajnosti korelacija rezultata učenika postignutih na testu i procjena učeničkih sposobnosti od nastavnika, kao i njihova umjereno visoka pozitivna povezanost, potvrda su valjanosti testa. U odnosu na rezultate drugih dostupnih relevantnih istraživanja u ovom je istraživanju dobiven niži rezultat testa analize akorda i niži ukupan rezultat Bentleyeva testa, za što razlog valja potražiti u općim kulturnim razlikama, kao i u različitom načinu glazbenog obrazovanja u različitim zemljama. Dobiveni rezultati pokazuju i da je veći broj godina glazbenog školovanja značajan za viši ukupan rezultat na Bentleyevu testu.
Ključne riječi
glazba; Glazbena škola u Varaždinu; pouzdanost testa; valjanost testa
Hrčak ID:
160251
URI
https://hrcak.srce.hr/160251
Datum izdavanja:
19.6.2016.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.353
*