Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601

Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori

Dijana Vučković ; Teacher Training DepartmentFaculty of PhilosophyUniversity of Montenegro


Puni tekst: hrvatski pdf 329 Kb

str. 419-446

preuzimanja: 429

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 329 Kb

str. 419-446

preuzimanja: 245

citiraj


Sažetak

U radu se razmatra metodički pristup usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima (1. do 5.) osnovane škole u Crnoj Gori. U uvodnom dijelu prezentirane su teorijske osnovae istraživačkog problema i dana je kratka analiza kurikula. Cilj istraživanja bio je identificirati mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima. Primijenjena je tehnika fokus intervjuiranja, a uzorak čini 45 učitelja razredne nastave. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji ne uspijevaju u nastavi dovoljno pozornosti posvetiti književnoteorijskim pojmovima. Njihova je osobna ocjena da nisu zadovoljni spoznajnim učinkom nastave književnosti. Neki od razloga koje su naveli mogu se kategorizirati kao objektivne poteškoće, a ima i onih koje bismo morali prepoznati kao potrebu za dodatnim obraziranjem nastavnog kadra. Rezultati ovog istraživanja korespondiraju s rezultatima mnogih autora i s gotovo jednodušnom ocjenom stručnjaka da nastava književnosti u mnogo čemu mora biti reformirana ako želimo da se kriza čitanja kao globalni fenomen napokon počne sustavno tretirati još od samog početka obvezne edukacije.

Ključne riječi

čitanka; književni rodovi i vrste; metodički pristup; nastavni program; učenik

Hrčak ID:

160257

URI

https://hrcak.srce.hr/160257

Datum izdavanja:

19.6.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.006 *