Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori
Dijana Vučković
; Teacher Training DepartmentFaculty of PhilosophyUniversity of Montenegro
Puni tekst: hrvatski pdf 329 Kb
str. 419-446
preuzimanja: 429
citiraj
APA 6th Edition
Vučković, D. (2016). Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori. Croatian Journal of Education, 18 (2), 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
MLA 8th Edition
Vučković, Dijana. "Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 2, 2016, str. 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Vučković, Dijana. "Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori." Croatian Journal of Education 18, br. 2 (2016): 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Harvard
Vučković, D. (2016). 'Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori', Croatian Journal of Education, 18(2), str. 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Vancouver
Vučković D. Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.11.2024.];18(2):419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
IEEE
D. Vučković, "Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 2, str. 419-446, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Puni tekst: engleski pdf 329 Kb
str. 419-446
preuzimanja: 245
citiraj
APA 6th Edition
Vučković, D. (2016). Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori. Croatian Journal of Education, 18 (2), 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
MLA 8th Edition
Vučković, Dijana. "Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. 2, 2016, str. 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Vučković, Dijana. "Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori." Croatian Journal of Education 18, br. 2 (2016): 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Harvard
Vučković, D. (2016). 'Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori', Croatian Journal of Education, 18(2), str. 419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Vancouver
Vučković D. Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.11.2024.];18(2):419-446. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
IEEE
D. Vučković, "Mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima osnovane škole u Crnoj Gori", Croatian Journal of Education, vol.18, br. 2, str. 419-446, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i2.1601
Sažetak
U radu se razmatra metodički pristup usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima (1. do 5.) osnovane škole u Crnoj Gori. U uvodnom dijelu prezentirane su teorijske osnovae istraživačkog problema i dana je kratka analiza kurikula. Cilj istraživanja bio je identificirati mišljenja učitelja o usvajanju književnoteorijskih pojmova u nižim razredima. Primijenjena je tehnika fokus intervjuiranja, a uzorak čini 45 učitelja razredne nastave. Rezultati istraživanja pokazuju da učitelji ne uspijevaju u nastavi dovoljno pozornosti posvetiti književnoteorijskim pojmovima. Njihova je osobna ocjena da nisu zadovoljni spoznajnim učinkom nastave književnosti. Neki od razloga koje su naveli mogu se kategorizirati kao objektivne poteškoće, a ima i onih koje bismo morali prepoznati kao potrebu za dodatnim obraziranjem nastavnog kadra. Rezultati ovog istraživanja korespondiraju s rezultatima mnogih autora i s gotovo jednodušnom ocjenom stručnjaka da nastava književnosti u mnogo čemu mora biti reformirana ako želimo da se kriza čitanja kao globalni fenomen napokon počne sustavno tretirati još od samog početka obvezne edukacije.
Ključne riječi
čitanka; književni rodovi i vrste; metodički pristup; nastavni program; učenik
Hrčak ID:
160257
URI
https://hrcak.srce.hr/160257
Datum izdavanja:
19.6.2016.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.006
*