Prethodno priopćenje
NASTAVNE METODE KAO POTICAJ UČENIKOVOJ KREATIVNOSTI
Snježana Dubovicki
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Anastazija Omićević
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Sažetak
U radu se problematizira važnost kreativnosti u nastavi u kojoj ona ima mnogostruku ulogu. Pored kreativnosti, naglašava se i važnost nastavnih metoda uz pomoć kojih učenici lakše uče, razvijaju kritičko mišljenje, izmjenjuju socijalne oblike, predlažu aktivnosti, oslobađaju se straha, potiskuju dosadu te su intrinzično i ekstrinzično motivirani za većinu aktivnosti u kojima aktivno sudjeluju.
Cilj je rada ispitati stavove učitelja i učenika prema nastavnim metodama kao mogućim poticateljima učeničke kreativnosti. Na osnovi triangulacije koja je primijenjena u istraživanju, prikupljeni su rezultati uz pomoć ankete, evaluacija pojedinih suvremenih nastavnih metoda te intervjua (s učiteljima i učenicima). Rezultati istraživanja pokazuju da nastavne metode utječu na poticanje učeničke kreativnosti, stvaraju ugodnu klimu, motiviraju učenike za nastavni sadržaj, potiskuju dosadu te potiču učenike na divergentno mišljenje.
Ključne riječi
kreativnost; nastava; nastavne metode; učenici; učitelji
Hrčak ID:
165108
URI
Datum izdavanja:
7.7.2016.
Posjeta: 6.480 *