Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

NASTAVNE METODE KAO POTICAJ UČENIKOVOJ KREATIVNOSTI

Snježana Dubovicki ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Anastazija Omićević ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 48.868 Kb

str. 105-124

preuzimanja: 1.960

citiraj


Sažetak

U radu se problematizira važnost kreativnosti u nastavi u kojoj ona ima mnogostruku ulogu. Pored kreativnosti, naglašava se i važnost nastavnih metoda uz pomoć kojih učenici lakše uče, razvijaju kritičko mišljenje, izmjenjuju socijalne oblike, predlažu aktivnosti, oslobađaju se straha, potiskuju dosadu te su intrinzično i ekstrinzično motivirani za većinu aktivnosti u kojima aktivno sudjeluju.
Cilj je rada ispitati stavove učitelja i učenika prema nastavnim metodama kao mogućim poticateljima učeničke kreativnosti. Na osnovi triangulacije koja je primijenjena u istraživanju, prikupljeni su rezultati uz pomoć ankete, evaluacija pojedinih suvremenih nastavnih metoda te intervjua (s učiteljima i učenicima). Rezultati istraživanja pokazuju da nastavne metode utječu na poticanje učeničke kreativnosti, stvaraju ugodnu klimu, motiviraju učenike za nastavni sadržaj, potiskuju dosadu te potiču učenike na divergentno mišljenje.

Ključne riječi

kreativnost; nastava; nastavne metode; učenici; učitelji

Hrčak ID:

165108

URI

https://hrcak.srce.hr/165108

Datum izdavanja:

7.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 5.187 *