Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

USPOREDBA ZASTUPLJENOSTI EKOLOŠKIH TEMA U UDŽBENICIMA PRIRODE I DRUŠTVA REPUBLIKE HRVATSKE I SAVEZNE REPUBLIKE NJEMAČKE, POKRAJINE NORDRHEIN –WESTFALLEN

Ivančica Jurčević Agić ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti Sveučilište Josipa Jurja Strossmayera u Osijeku Republika Hrvatska
Irella Bogut ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Štefanija Romštajn ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 19.034 Kb

str. 247-253

preuzimanja: 483

citiraj


Sažetak

Ekološke teme u udžbenicima služe kao pomoć u razvoju ekološke svijesti i pismenosti, glavnih preduvjeta djelovanja sa svrhom očuvanja prirodne i kulturne baštine čovječanstva. Cilj je ovoga rada bio usporediti zastupljenost ekoloških tema, metodom analize sadržaja, u udžbenicima Prirode i društva od 1. do 4. razreda osnovne škole u Republici Hrvatskoj s onima u Saveznoj Republici Njemačkoj (pokrajini Nordrhein – Westfallen), uz pretpostavku veće i bolje zastupljenosti ekoloških tema u udžbenicima Savezne Republike Njemačke kao dugogodišnje članice Europske Unije i europske obrazovne politike. Kvantitativna analiza ukazuje na znatno manji broj ekoloških tema u udžbenicima Prirode i društva u Republici Hrvatskoj. Kvaliteta obrade ekoloških tema također je bolja u njemačkim udžbenicima. S obzirom na aktivnosti učenika, u hrvatskim udžbenicima prevladava odgovaranje na pitanja iz udžbenika, što odražava pasivnost učenika tijekom obrade ekoloških tema, u usporedbi s brojnim praktičnim aktivnostima učenika koje prate obradu tih tema u njemačkim udžbenicima. Ekološke kompetencije učenika koje ih osposobljavaju za djelovanje u skladu s ekološkom svijesti, važna su pretpostavka bolje sutrašnjice, daljnjeg opstanka i razvoja života na Zemlji.

Ključne riječi

ekološki odgoj; kompetencije učenika; nastava Prirode i društva; udžbenici; odgojno - obrazovni proces

Hrčak ID:

165141

URI

https://hrcak.srce.hr/165141

Datum izdavanja:

7.7.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski njemački

Posjeta: 1.888 *