Govor, Vol. 26 No. 1, 2009.
Izvorni znanstveni članak
Verbotonalna metoda i nove tehnologije u Poliklinici SUVAG
Adinda Dulčić
; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Katarina Pavičić Dokoza
; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Sanja Vlahović
; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Zoran Sabljar
; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Branka Šindija
; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Mnoga djeca s teškoćama učenja kao i s teškoćama slušnog procesiranja imaju lošije razvijene vještine fonološke diskriminacije kao i slušanje u nepovoljnijim uvjetima (reverberacija, buka i sl.) iako im je stanje perifernog sluha u potpunosti uredno. Teškoće filtriranja govorne poruke od pozadinske buke dodatno otežavaju proces usvajanja nastavnog gradiva. Upravo stoga, svrha ovog istraživanja bila je ispitati učinak EduLinka kod uredno čujuće djece s teškoćama iz spektra auditivnog procesiranja uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Poliklinici SUVAG. Ispitivanjem je obuhvaćeno 18 djece predškolske dobi kojoj su dijagnosticirani poremećaji jezično-govornog razvoja. Učinak EduLinka promatran je u razdoblju od šest
mjeseci njegove uporabe za vrijeme grupne rehabilitacije. Kontrolnu skupinu činila su djeca izjednačena po dobi i spolu, uključena također u kompleksnu rehabilitaciju prema načelima verbotonalne metode. Rezultati istraživanja upućuju na pozitivne posljedice dnevne uporabe
uređaja kod djece s govorno-jezičnim teškoćama u kombinaciji s individualnom logopedskom terapijom i posebnim verbotonalnim metodološkim postupcima (stimulacije pokretom i glazbene stimulacije).
Ključne riječi
verbotonalna metoda; EduLink; govorno-jezične teškoće; djeca predškolske dobi
Hrčak ID:
165891
URI
Datum izdavanja:
1.3.2009.
Posjeta: 2.050 *