Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Verbotonalna metoda i nove tehnologije u Poliklinici SUVAG

Adinda Dulčić ; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Katarina Pavičić Dokoza ; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Sanja Vlahović ; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Zoran Sabljar ; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska
Branka Šindija ; Poliklinika SUVAG, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 363 Kb

str. 35-52

preuzimanja: 780

citiraj


Sažetak

Mnoga djeca s teškoćama učenja kao i s teškoćama slušnog procesiranja imaju lošije razvijene vještine fonološke diskriminacije kao i slušanje u nepovoljnijim uvjetima (reverberacija, buka i sl.) iako im je stanje perifernog sluha u potpunosti uredno. Teškoće filtriranja govorne poruke od pozadinske buke dodatno otežavaju proces usvajanja nastavnog gradiva. Upravo stoga, svrha ovog istraživanja bila je ispitati učinak EduLinka kod uredno čujuće djece s teškoćama iz spektra auditivnog procesiranja uključene u kompleksnu rehabilitaciju u Poliklinici SUVAG. Ispitivanjem je obuhvaćeno 18 djece predškolske dobi kojoj su dijagnosticirani poremećaji jezično-govornog razvoja. Učinak EduLinka promatran je u razdoblju od šest
mjeseci njegove uporabe za vrijeme grupne rehabilitacije. Kontrolnu skupinu činila su djeca izjednačena po dobi i spolu, uključena također u kompleksnu rehabilitaciju prema načelima verbotonalne metode. Rezultati istraživanja upućuju na pozitivne posljedice dnevne uporabe
uređaja kod djece s govorno-jezičnim teškoćama u kombinaciji s individualnom logopedskom terapijom i posebnim verbotonalnim metodološkim postupcima (stimulacije pokretom i glazbene stimulacije).

Ključne riječi

verbotonalna metoda; EduLink; govorno-jezične teškoće; djeca predškolske dobi

Hrčak ID:

165891

URI

https://hrcak.srce.hr/165891

Datum izdavanja:

1.3.2009.

Posjeta: 2.050 *