Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Primjena Quicktionary Reading Pena u radu s djecom s poteškoćama u čitanju

Zrinka Fišer orcid id orcid.org/0000-0001-5425-6659 ; Osnovna škola ʺVladimir Nazorʺ, Slavonski Brod, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 314 Kb

str. 133-146

preuzimanja: 342

citiraj


Sažetak

U članku se govori o istraživanjima vezanima uz primjenu uicktionary Reading Pena (skraćeno: QUIREP-a) kod učenika s jezičnim teškoćama. Nalazi istraživanja upućuju na višestruku učinkovitost primjene uređaja u nastavi, ali i na njegova ograničenja. Način rada QUIREP-a temelji se na optičkom čitaču, sintesajzeru govora i na govornom prepoznavanju. U sklopu znanstvenog projekta "Računalni jezikoslovni modeli i jezične tehnologije za hrvatski jezik", hrvatski stručnjaci osmišljavaju uređaj koji bi omogućio brzo prevođenje hrvatskog jezika, a QUIREP bi mogao biti upravo to što traže. Zbog svoje prikladne veličine uređaj bi mogao postati nastavno pomagalo namijenjeno učenicima s teškoćama u učenju, a uvođenje istoga u nastavni proces zahtijevalo bi obuku nastavnog kadra za njegovu
primjenu.

Ključne riječi

QUIREP; učinkovitost; ograničenja

Hrčak ID:

166002

URI

https://hrcak.srce.hr/166002

Datum izdavanja:

1.9.2014.

Posjeta: 1.044 *