Prethodno priopćenje
Odgojitelji predškolske djece i savjetodavni rad s roditeljima
Sanja Skočić Mihić
orcid.org/0000-0001-6070-0170
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Danijela Blanuša Trošel
orcid.org/0000-0002-1376-8110
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Vesna Katić
orcid.org/0000-0002-9822-1244
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Savjetodavni rad s roditeljima jedna je od zakonski propisanih obveza za koju odgojitelji trebaju imati razvijene vještine savjetovanja, iako za njih nisu stekli formalne kompetencije. Radi toga se u istraživanju pošlo od hipoteze da se odgojitelji osjećaju djelomično kompetentnima u savjetovanu roditelja, na što utječe njihova životna i radna dob te razina obrazovanja.
Ispitana su 136 odgojitelja Skalom samopercipirane kompetencije za savjetovanje roditelja konstruirane za potrebe ovog istraživanja. Rezultati pokazuju da se odgojitelji, gledano u cjelini, percipiraju osrednje kompetentnima za savjetovanje roditelja te da postoje razlike među njima u odnosu na godine radnoga i životnog iskustva kao i na razinu inicijalnog obrazovanja. U stjecanju kompetencija za savjetovanje ključnim se pokazalo profesionalno iskustvo koje je u visokoj korelaciji sa životnim i razinom obrazovanja, što odgojitelje
na početku karijere dovodi u nepovoljni položaj.
Ključne riječi
odgojitelj; savjetodavni rad; roditelji; savjetodavne kompetencije
Hrčak ID:
166207
URI
Datum izdavanja:
1.10.2015.
Posjeta: 5.665 *