Stručni rad
Profesionalno sagorijevanje školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj
Maja Kolega
orcid.org/0000-0002-8202-4617
; Veleučilište VERN
Vesna Vlahović-Štetić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju
Sažetak
Cilj istraživanja bio je utvrditi stupanj profesionalnog sagorijevanja školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj te ispitati odnos nekih demografskih činitelja, procjene profesionalne osamljenosti, zadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja. U istraživanju je sudjelovalo 149 školskih psiholog(inj)a. Rezultati na Maslachinom upitniku profesionalnog sagorijevanja pokazuju srednju razinu emocionalne iscrpljenosti i osobnog postignuća, i nisku razinu depersonalizacije. Nema razlika u sagorijevanju s obzirom na dob i radni staž sudionika, ali sudionici koji rade u gradu postižu manje rezultate na dimenziji depersonalizacije i veće rezultate na dimenziji osobnog postignuća od onih zaposlenih na selu /naselju. Rezultati ukazuju na značajnu pozitivnu povezanost zadovoljstva poslom i dimenzije osobnog postignuća te negativnu povezanost zadovoljstva poslom, emocionalne iscrpljenosti i depersonalizacije.
Ključne riječi
školski psiholozi/ginje; profesionalno sagorijevanje; zadovoljstvo poslom; profesionalna osamljenost
Hrčak ID:
166215
URI
Datum izdavanja:
1.10.2015.
Posjeta: 1.938 *