Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Profesionalno sagorijevanje školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj

Maja Kolega orcid id orcid.org/0000-0002-8202-4617 ; Veleučilište VERN
Vesna Vlahović-Štetić ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Odsjek za psihologiju


Puni tekst: hrvatski pdf 270 Kb

str. 461-475

preuzimanja: 920

citiraj


Sažetak

Cilj istraživanja bio je utvrditi stupanj profesionalnog sagorijevanja školskih psiholog(inj)a u Hrvatskoj te ispitati odnos nekih demografskih činitelja, procjene profesionalne osamljenosti, zadovoljstva poslom i profesionalnog sagorijevanja. U istraživanju je sudjelovalo 149 školskih psiholog(inj)a. Rezultati na Maslachinom upitniku profesionalnog sagorijevanja pokazuju srednju razinu emocionalne iscrpljenosti i osobnog postignuća, i nisku razinu depersonalizacije. Nema razlika u sagorijevanju s obzirom na dob i radni staž sudionika, ali sudionici koji rade u gradu postižu manje rezultate na dimenziji depersonalizacije i veće rezultate na dimenziji osobnog postignuća od onih zaposlenih na selu /naselju. Rezultati ukazuju na značajnu pozitivnu povezanost zadovoljstva poslom i dimenzije osobnog postignuća te negativnu povezanost zadovoljstva poslom, emocionalne iscrpljenosti i depersonalizacije.

Ključne riječi

školski psiholozi/ginje; profesionalno sagorijevanje; zadovoljstvo poslom; profesionalna osamljenost

Hrčak ID:

166215

URI

https://hrcak.srce.hr/166215

Datum izdavanja:

1.10.2015.

Posjeta: 1.938 *