Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.47960/2712-1844.2016.2.319

Slikarski singularitet Ljiljane Rajković - holokret gravure i cyber krajolici u oku nevidljivoga svemira

Antun Karaman ; Odjel za umjetnost i restauraciju,Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 4.909 Kb

str. 319-339

preuzimanja: 158

citiraj


Sažetak

U svom slikarskom radu Ljiljana Rajković je nadahnuće našla u znanstvenim teorijama, osobito onima koje su iznjedrile Teorija relativnosti i Kvantna fizika, a koje su temeljito promijenile naša saznanja o materiji, njezinoj strukturi i unutarnjem ustroju, u energetskom pogledu uspostavljenom tako da dopušta i spekulacije o interakciji mentalnih impulsa i materijalne supstancijalnosti. Također, željela je, ne napuštajući okvire tradicijski utemeljenoga slikarskog rada povezanog i nadograđenog s tehničkim mogućnostima suvremene tehnološke aparature, ukazati na potrebu povezivanja umjetnosti i znanosti, u kojemu bi umjetnost mogla koristiti tehnološke impute i promišljanja stvarnosti koje suvremena znanost nudi, a znanost etički nadograđivati svoj sustav vrijednosti koji, često izložen agresivnosti investitora, više pažnje posvećuje novcu nego moralu i etici, u čemu bi pak umjetnost znanosti mogla biti od pomoći.

Ključne riječi

Ljiljana Rajković, slikarstvo, tradicijski oblici umjetnosti, suvremena tehnologija, povezivanje znanosti i umjetnosti, holokratske gravure, cyber krajolici, apstrakcija

Hrčak ID:

167529

URI

https://hrcak.srce.hr/167529

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 416 *