Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.31192/np.14.3.6
Medijska pismenost – obrazovanje studenata i svijest o vlastitoj odgovornosti
Suzana Peran
orcid.org/0000-0001-6208-8077
Anđelka Raguž
orcid.org/0000-0002-0429-4208
Sažetak
U radu propitujemo shvaćanje medijske pismenosti i načine korištenja medija i vrednovanje medijskih sadržaja kod studenata Studija komunikologije Hrvatskih studija i Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pri tome studentima pristupamo kao medijskoj publici, ali i onima koji će u dogledno vrijeme i sami aktivno stvarati medijske sadržaje i znanstveno ih vrednovati te onima koji će poučavati djecu i mlade o medijskim sadržajima. Na temelju provedene ankete analiziramo kolik je stupanj aktivna korištenja edijima i poznavanja osobitosti medijskog funkcioniranja kod studenata komunikologije u okviru svijesti o vlastitoj strukovnoj pismenosti te kolika je svijest o važnosti medijske pismenosti u kontekstu profesionalnoga djelovanja budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja.
U zaključku analiziramo rezultate ankete, te ukazujemo na mogućnost suradnje komunikoloških/novinarskih studija s teološkim i drugim studijima na području medijske pismenosti. Ističemo i važnost poučavanja medijske pismenosti u sklopu obrazovanja medijskih djelatnika i onih koji će aktivno sudjelovati u poučavanju djece i mladih.
Ključne riječi
Medijska pismenost; studenti; Katolički bogoslovni fakultet; Studij komunikologije; demokracija
Hrčak ID:
168715
URI
Datum izdavanja:
21.11.2016.
Posjeta: 3.651 *