Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31192/np.14.3.6

Medijska pismenost – obrazovanje studenata i svijest o vlastitoj odgovornosti

Suzana Peran orcid id orcid.org/0000-0001-6208-8077
Anđelka Raguž orcid id orcid.org/0000-0002-0429-4208


Puni tekst: hrvatski pdf 138 Kb

str. 379-392

preuzimanja: 1.550

citiraj


Sažetak

U radu propitujemo shvaćanje medijske pismenosti i načine korištenja medija i vrednovanje medijskih sadržaja kod studenata Studija komunikologije Hrvatskih studija i Katoličkoga bogoslovnog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Pri tome studentima pristupamo kao medijskoj publici, ali i onima koji će u dogledno vrijeme i sami aktivno stvarati medijske sadržaje i znanstveno ih vrednovati te onima koji će poučavati djecu i mlade o medijskim sadržajima. Na temelju provedene ankete analiziramo kolik je stupanj aktivna korištenja edijima i poznavanja osobitosti medijskog funkcioniranja kod studenata komunikologije u okviru svijesti o vlastitoj strukovnoj pismenosti te kolika je svijest o važnosti medijske pismenosti u kontekstu profesionalnoga djelovanja budućih vjeroučiteljica i vjeroučitelja.
U zaključku analiziramo rezultate ankete, te ukazujemo na mogućnost suradnje komunikoloških/novinarskih studija s teološkim i drugim studijima na području medijske pismenosti. Ističemo i važnost poučavanja medijske pismenosti u sklopu obrazovanja medijskih djelatnika i onih koji će aktivno sudjelovati u poučavanju djece i mladih.

Ključne riječi

Medijska pismenost; studenti; Katolički bogoslovni fakultet; Studij komunikologije; demokracija

Hrčak ID:

168715

URI

https://hrcak.srce.hr/168715

Datum izdavanja:

21.11.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.943 *