Jezikoslovlje, Vol. 17. No. 3., 2016.
Izvorni znanstveni članak
Modeli poučavanja značenja glagolskih prefikasa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika
Darko Matovac
orcid.org/0000-0003-2919-2029
; Sveučilište u Zagrebu
Sanda Lucija Udier
; Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
U prvome dijelu rada raspravlja se o dvama postojećim modelima poučavanja značenja glagolskih prefiksa i prefigiranih glagola u nastavi hrvatskoga kao inoga jezika (HIJ) – o glagolocentričnom poučavanju po modelu glagoli u kontekstu te o prefiksocentričnom poučavanju po modelu prefiks po prefiks. Uz dobre strane postojećih modela uočavaju se, međutim, i njihovi nedostatci te se utvrđuje potreba za razvojem novoga modela poučavanja. U radu se predlaže model poučavanja teorijski utemeljen na opisima prefiksalnih značenja i procesa glagolske prefiksacije nastalima u okviru kognitivne lingvistike. Pretpostavlja se da će taj novoosmišljeni kognitivnolingvistički model zbog svoje konkretnosti, jednostavnosti, logičnosti, zornosti i primjenjivosti biti superioran prethodnim dvama modelima.language as a social category and analyzes its use in actual communication.
Ključne riječi
glagolski prefiksi; prefigirani glagoli; hrvatski kao ini jezik; glotodidaktika; kognitivnolingvističko poučavanje
Hrčak ID:
170671
URI
Datum izdavanja:
16.12.2016.
Posjeta: 2.228 *