Poslovna izvrsnost, Vol. 10 No. 2, 2016.
Prethodno priopćenje
UTJECAJ TRŽIŠNE ORIJENTACIJE HRVATSKIH PODUZEĆA NA INOVACIJE PROIZVODA I USLUGA
Helena Miloloža
orcid.org/0000-0002-6757-9569
; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu
Sažetak
Tržišna orijentacija pridonosi boljem razumijevanju tržišta i unaprjeđuje nastup poduzeća na tržištu. Kao složena marketinška koncepcija, ostvaruje bitan utjecaj na inovacijske procese u poduzeću. Međutim, rezultati dosadašnjih istraživanja korelacijskog odnosa između tržišne orijentacije i inovacija pokazali su da učinak tržišne orijentacije može biti i pozitivan i negativan. Stoga je cilj ovog rada analizirati tržišnu orijentaciju i inovativnost poduzeća te ispitati utjecaj tržišne orijentacije, kao jednodimenzionalnog konstrukta, na uzorku izvoznih poduzeća u Republici Hrvatskoj i njihovih inovacijskih aktivnosti. Rezultati istraživanja, provedeni anketnim istraživanjem, pokazali su kako na inovativnost poduzeća statistički značajno pozitivno utječe orijentacija na konkurenciju, s posebnim naglaskom na razvoj i implementaciju postprodajnih usluga, usmjerenost na one potrošače kod kojih poduzeća mogu ostvariti konkurentsku prednost te osviještenost menadžmenta o činjenici da svako djelovanje poduzeća može pridonijeti stvaranju vrijednosti za potrošače.
Ključne riječi
tržišna orijentacija; inovacije proizvoda i usluga
Hrčak ID:
170738
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 2.556 *