Poslovna izvrsnost, Vol. 10 No. 2, 2016.
Pregledni rad
PONAŠANJE MLADIH POTROŠAČA NA MALOPRODAJNOM TRŽIŠTU I NJIHOV UTJECAJ NA AKTIVNOSTI MALOPRODAJNIH LANACA
Katarzyna Bilińska-Reformat
orcid.org/0000-0002-2484-9629
; University of Economics in Katowice, Faculty of Management
Magdalena Stefańska
orcid.org/0000-0002-2620-9617
; oznań University of Economics, Faculty of Management
Sažetak
Cilj ovog rada je prikazati sklonosti mladih potrošača prema trgovačkim lancima i to u odnosu na marketing trgovačkih lanaca. U ovom radu opisuju se određena strateška ponašanja maloprodajnih lanaca u području stvaranja odnosa s mladim potrošačima. Pri tome se poseban naglasak stavlja na tehnološke i marketinške inovacije. Korištene metode uključuju kritičku analizu literature na ovu temu, izravnu studiju o mladim potrošačima maloprodajnih lanaca u Poljskoj koja se usredotočuje na njihove potrebe te studiju slučaja koja prikazuje marketinške aktivnosti maloprodajnih lanaca koje su usmjerene na mlade potrošače. Prepoznavanje potreba ciljnog segmenta trebalo bi dovesti do kreiranja trgovačke ponude koja zadovoljava krajnjeg kupca. Mladi potrošači koriste nove tehnologije u svakodnevnom životu te stoga maloprodajni lanci koriste IT rješenja za razvoj svoje ponude. Dosadašnja saznanja o procesu kupnje od strane ovog segmenta kupaca treba detaljnije istražiti zbog promjena u postupku definiranja izvora informacija i njihovog vrednovanja. Osim toga, mjesto kupovine se mijenja i to utječe na strategije maloprodajnih lanaca i na način stvaranja konkurentne prednosti. Možemo pretpostaviti da bi se tijekom nekoliko sljedećih
desetljeća moglo dogoditi da trgovine „od cigle i cementa“ postanu samo skladišta za preuzimanje proizvoda, garderobe, ili mjesta povrata proizvoda odnosno reklamacija. Dogodit će se odvajanje financijskog toka i toka proizvoda, jer će se plaćanje odvijati samo u virtualnom svijetu. Rad doprinosi teoriji strategija inovacija maloprodaje te marketinga odnosa. Također doprinosi praksi koja pokazuje kako bi globalni maloprodajni lanci trebali graditi odnos s mladim kupcima kroz online kanale prodaje.
Ključne riječi
mladi potrošači; strategije svjetskih maloprodajnih lanaca
Hrčak ID:
170743
URI
Datum izdavanja:
15.12.2016.
Posjeta: 2.911 *