Educatio biologiae, No. 2., 2016.
Izvorni znanstveni članak
UTJECAJ BIOLOŠKOG ZNANJA UČENIKA NA RJEŠAVANJE ZADATAKA VIŠIH KOGNITIVNIH RAZINA
Valerija Begić
orcid.org/0000-0002-6031-404X
; Osnovna škola Sesvetski Kraljevec, Zagreb, Hrvatska
Marijana Bastić
; Osnovna škola Rudeš, Zagreb, Hrvatska
Ines Radanović
; Biološki odsjek Prirodoslovno matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb Hrvatska
Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati konceptualno razumijevanje nastavnih sadržaja biologije na uzorku pisanih zadaća učenika 7. razreda sa Županijske i Državne razine natjecanja provedenih školske godine 2014./2015. Uzorak je sadržavao 148 najbolje riješenih pisanih zadaća po županijama, odnosno zadaće u kojima je točno riješeno 75% zadataka te 11 zadaća s državnog natjecanja iste godine. Pisane zadaće sadržavale su zadatke oblikovane u skladu s preporukama za pripremu pisanih provjera iz biologije. Podatci su analizirani u skladu s makrokonceptnim okvirom biologije uz stručnu procjenu kvalitete zadataka, utjecaj kvalitete zadataka na stupanj diskriminacije učenika s obzirom na kvalitetu bioloških znanja, usklađenost s nastavnim sadržajima biologije 7. razreda osnovne škole propisanih nastavnim planom i programom, povezanost sa svakodnevnim životom, općom kulturom i nastavnim sadržajima drugih prirodoslovnih predmeta. Rezultati istraživanja su pokazali da nema značajnih razlika u uspješnosti rješavanja zadataka s obzirom na spol te da su učenici najuspješniji u rješavanju zadataka I. kognitivne razine bez obzira na težinu zadataka. Uspješnost u rješavanju zadataka opada s porastom kognitivne razine i težine zadataka. Prema metrijskoj analizi 65% zadataka u testu je odgovarajuće težine, a 57% je odgovarajuće diskriminativnosti. Analiza rezultata je ukazala da iskustvo sastavljača zadataka i pisanih zadaća utječe na procjenu razine i težine zadatka.
Ključne riječi
kognitivne razine učeničkih znanja; stručna procjena kvalitete pitanja; nastavni sadržaji biologije za 7. razred osnovne škole; natjecanje učenika
Hrčak ID:
171169
URI
Datum izdavanja:
22.12.2016.
Posjeta: 3.495 *