Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2103

Višejezičnost hrvatskih osnovnoškolaca na Facebooku

Blaženka Filipan-Žignić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Edita Kitner ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Katica Sobo ; Karlovac University of Applied Sciences


Puni tekst: engleski pdf 316 Kb

str. 51-70

preuzimanja: 273

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 316 Kb

str. 51-70

preuzimanja: 572

citiraj


Sažetak

Internet kao najveća svjetska mreža međusobno povezanih računala podrazumijeva višejezičnost pa ona u najnovijim istraživanjima komunikacije na internetu zaslužuje biti u fokusu tih istraživanja. Višejezičnost se, naime, u određenom smislu može tumačiti kao uporabu više jezika ili varijeteta u nekoj situaciji. Autorice stoga u ovome radu progovaraju o višejezičnosti hrvatskih osnovnoškolaca na internetu, i to poglavito na Facebooku. One isprva provode istraživanje o višejezičnosti učenika 7. razreda u trima hrvatskim županijama sjeverne i sjeverozapadne Hrvatske s obzirom na vertikalnu i horizontalnu višejezičnost. Sljedeći je cilj bio proučiti izražavaju li osnovnoškolci svoju višejezičnost (i to kako horizontalnu, tako i vertikalnu) i na Facebooku. Željelo se istražiti dolazi li u njihovoj komunikaciji na Facebooku do prebacivanja i miješanja kodova, u kojoj su mjeri prebacivanje i miješanje kodova zastupljeni te koji su razlozi prebacivanja i miješanja kodova. Zaključak je da su hrvatski osnovnoškolci u visokom postotku višejezični, i to kako s obzirom na vertikalnu tako i s obzirom na horizontalnu višejezičnost, te da je ona izražena i u njihovoj komunikaciji na Facebooku, pri čemu oni u svojoj komunikaciji učestalo rabe prebacivanje i miješanje kodova.

Ključne riječi

Facebook; horizontalna višejezičnost; miješanje kodova; prebacivanje kodova; učenici 7. razreda; vertikalna višejezičnost

Hrčak ID:

171685

URI

https://hrcak.srce.hr/171685

Datum izdavanja:

30.8.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.116 *