Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2103
Višejezičnost hrvatskih osnovnoškolaca na Facebooku
Blaženka Filipan-Žignić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Edita Kitner
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Katica Sobo
; Karlovac University of Applied Sciences
Sažetak
Internet kao najveća svjetska mreža međusobno povezanih računala podrazumijeva višejezičnost pa ona u najnovijim istraživanjima komunikacije na internetu zaslužuje biti u fokusu tih istraživanja. Višejezičnost se, naime, u određenom smislu može tumačiti kao uporabu više jezika ili varijeteta u nekoj situaciji. Autorice stoga u ovome radu progovaraju o višejezičnosti hrvatskih osnovnoškolaca na internetu, i to poglavito na Facebooku. One isprva provode istraživanje o višejezičnosti učenika 7. razreda u trima hrvatskim županijama sjeverne i sjeverozapadne Hrvatske s obzirom na vertikalnu i horizontalnu višejezičnost. Sljedeći je cilj bio proučiti izražavaju li osnovnoškolci svoju višejezičnost (i to kako horizontalnu, tako i vertikalnu) i na Facebooku. Željelo se istražiti dolazi li u njihovoj komunikaciji na Facebooku do prebacivanja i miješanja kodova, u kojoj su mjeri prebacivanje i miješanje kodova zastupljeni te koji su razlozi prebacivanja i miješanja kodova. Zaključak je da su hrvatski osnovnoškolci u visokom postotku višejezični, i to kako s obzirom na vertikalnu tako i s obzirom na horizontalnu višejezičnost, te da je ona izražena i u njihovoj komunikaciji na Facebooku, pri čemu oni u svojoj komunikaciji učestalo rabe prebacivanje i miješanje kodova.
Ključne riječi
Facebook; horizontalna višejezičnost; miješanje kodova; prebacivanje kodova; učenici 7. razreda; vertikalna višejezičnost
Hrčak ID:
171685
URI
Datum izdavanja:
30.8.2016.
Posjeta: 2.116 *