Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175

Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme

Vatroslav Zovko ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb

str. 145-155

preuzimanja: 887

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 278 Kb

str. 145-155

preuzimanja: 436

citiraj


Sažetak

Uobičajene škole današnjice nisu se suštinski mijenjale od 19. stoljeća. Cijela vertikala školovanja, od osnovne škole do fakulteta, temelji se na ex cathedera poučavanju i na sustavu evaluacije znanja koji se temelji na ocjenama. S vremenom su se promijenili alati za poučavanje, ali su metode ostale iste. Gledano iz te perspektive, informacijske i komunikacijske tehnologije smatraju se alatima za podršku tradicionalnih metoda poučavanja.
Novo, hiper digitalno doba, temelji se na sveprisutnom računalstvu koje za posljedicu ima radikalnu transformaciju našeg života, a u skladu s time i promjenu načina poučavanja i učenja. Suvremene tehnologije potiču razvoj disruptivnih inovacija u svim sektorima pa tako i u obrazovanju. Tradicionalni pristup obrazovanju onemogućava promjenu temeljne paradigme obrazovanja u okvirima institucija (školskih ustanova).
Ovim se radom analizira evolucija obrazovanja u kontekstu informacijskih i komunikacijskih tehnologija te snage i slabosti tradicionalnog obrazovanja utemeljenog na institucionalnom okviru školskih ustanova. Taj okvir uspoređuje se sa sveprisutnim obrazovanjem koje je utemeljeno na informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, a koje nema formalno priznanje u obrazovnim sustavima, već je rezultat individualnog napora pojedinca. Također, radom se prezentiraju disruptivne inovacije koje imaju potencijal radikalne transformacije obrazovnih procesa.

Ključne riječi

disruptivna inovacija; obrazovni sustav; IKT

Hrčak ID:

171683

URI

https://hrcak.srce.hr/171683

Datum izdavanja:

30.8.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.872 *