Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme
Vatroslav Zovko
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Puni tekst: hrvatski pdf 278 Kb
str. 145-155
preuzimanja: 882
citiraj
APA 6th Edition
Zovko, V. (2016). Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme. Croatian Journal of Education, 18 (Sp.Ed.2), 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
MLA 8th Edition
Zovko, Vatroslav. "Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. Sp.Ed.2, 2016, str. 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zovko, Vatroslav. "Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme." Croatian Journal of Education 18, br. Sp.Ed.2 (2016): 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Harvard
Zovko, V. (2016). 'Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme', Croatian Journal of Education, 18(Sp.Ed.2), str. 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Vancouver
Zovko V. Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.11.2024.];18(Sp.Ed.2):145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
IEEE
V. Zovko, "Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme", Croatian Journal of Education, vol.18, br. Sp.Ed.2, str. 145-155, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Puni tekst: engleski pdf 278 Kb
str. 145-155
preuzimanja: 429
citiraj
APA 6th Edition
Zovko, V. (2016). Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme. Croatian Journal of Education, 18 (Sp.Ed.2), 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
MLA 8th Edition
Zovko, Vatroslav. "Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme." Croatian Journal of Education, vol. 18, br. Sp.Ed.2, 2016, str. 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175. Citirano 21.11.2024.
Chicago 17th Edition
Zovko, Vatroslav. "Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme." Croatian Journal of Education 18, br. Sp.Ed.2 (2016): 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Harvard
Zovko, V. (2016). 'Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme', Croatian Journal of Education, 18(Sp.Ed.2), str. 145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Vancouver
Zovko V. Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme. Croatian Journal of Education [Internet]. 2016 [pristupljeno 21.11.2024.];18(Sp.Ed.2):145-155. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
IEEE
V. Zovko, "Obrazovanje utemeljeno na informacijsko komunikacijskim tehnologijama – potreba za promjenom paradigme", Croatian Journal of Education, vol.18, br. Sp.Ed.2, str. 145-155, 2016. [Online]. https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2175
Sažetak
Uobičajene škole današnjice nisu se suštinski mijenjale od 19. stoljeća. Cijela vertikala školovanja, od osnovne škole do fakulteta, temelji se na ex cathedera poučavanju i na sustavu evaluacije znanja koji se temelji na ocjenama. S vremenom su se promijenili alati za poučavanje, ali su metode ostale iste. Gledano iz te perspektive, informacijske i komunikacijske tehnologije smatraju se alatima za podršku tradicionalnih metoda poučavanja.
Novo, hiper digitalno doba, temelji se na sveprisutnom računalstvu koje za posljedicu ima radikalnu transformaciju našeg života, a u skladu s time i promjenu načina poučavanja i učenja. Suvremene tehnologije potiču razvoj disruptivnih inovacija u svim sektorima pa tako i u obrazovanju. Tradicionalni pristup obrazovanju onemogućava promjenu temeljne paradigme obrazovanja u okvirima institucija (školskih ustanova).
Ovim se radom analizira evolucija obrazovanja u kontekstu informacijskih i komunikacijskih tehnologija te snage i slabosti tradicionalnog obrazovanja utemeljenog na institucionalnom okviru školskih ustanova. Taj okvir uspoređuje se sa sveprisutnim obrazovanjem koje je utemeljeno na informacijskim i komunikacijskim tehnologijama, a koje nema formalno priznanje u obrazovnim sustavima, već je rezultat individualnog napora pojedinca. Također, radom se prezentiraju disruptivne inovacije koje imaju potencijal radikalne transformacije obrazovnih procesa.
Ključne riječi
disruptivna inovacija; obrazovni sustav; IKT
Hrčak ID:
171683
URI
https://hrcak.srce.hr/171683
Datum izdavanja:
30.8.2016.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
Posjeta: 2.836
*