Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2123
Praćenje i dokumentiranje likovnog stvaralaštva djece predškolske dobi
Svetlana Novaković
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Zlata Tomljenović
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Anita Rončević
; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Sažetak
U razvojno-procesnom planiranju likovnih aktivnosti, kojem je okvir ideja o kompetentnom i bogatom djetetu, primarna uloga odgojitelja je pažljivo promatranje, slušanje i prikupljanje raznovrsne dokumentacije koja mu pomaže u razumijevanju procesa učenja djece. Kontinuirano praćenje dječjih aktivnosti, precizno i sustavno prikupljanje dokumentacijskog gradiva (korištenjem različitih tehnika dokumentiranja) te njegova interpretacija omogućuju cjelovit uvid u tijek likovno-kreativnog procesa i neiscrpiv su izvor ideja za daljnje planiranje likovnih aktivnosti. Dokumentacija djeci pruža ponovni uvid u ono što su radili i govorili, gradnju novih znanja na osnovi kritičkog osvrta na vlastiti rad i komunikacije s vršnjacima i odraslima. U tom kontekstu dokumentacija je važno sredstvo informiranja roditelja o dječjem razvoju, interesima i potrebama, kao i profesionalnog razvoja odgojitelja. U istraživanju, u koje je bilo uključeno 207 odgojitelja, istraživalo se kako odgojitelji prate i dokumentiraju likovne aktivnosti djece. Rezultati istraživanja odnose se na učestalost i načine dokumentiranja tijeka likovno-kreativnih aktivnosti i dječjih likovnih radova. Cilj je bio i utvrditi postoje li statistički značajne razlike između odgojitelja u učestalosti dokumentiranja tijeka likovno-kreativnih aktivnosti s obzirom na stupanj obrazovanja i godine radnog iskustva.
Ključne riječi
dokumentiranje; likovne aktivnosti djece predškolske dobi; opažanje; praćenje
Hrčak ID:
171673
URI
Datum izdavanja:
30.8.2016.
Posjeta: 2.670 *