Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2122
Upotreba grafičkih tehnika s djecom predškolske dobi
Gea Vlaketić
; Department of Studies in the Italian Language – Department of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula
Mia Verk
; Department of Studies in the Italian Language – Department of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula
Sažetak
U ovom se radu iznosi kratak pregled grafičkih tehnika i pregled njihova razvoja. U radu su izneseni primjeri dobre prakse, posebice pedagoškoga rada talijanskog dizajnera i pedagoga Bruna Munarija koji je na vrlo kreativan i tehnički jednostavan način ponudio djeci stvaranje otiskivanjem kako mehanički tako i digitalno upotrebom fotokopirnog stroja. Naglasak je na analizi rezultata preliminarnog istraživanja u kojem se anketiranjem 35 odgojiteljica iz nekoliko predškolskih ustanova Istarske županije došlo do informacija o procjeni poznavanja, učestalosti upotrebe i eventualnih prepreka u ponudi grafičkih tehnika. Za potrebe istraživanja osmišljen je upitnik kojim se procjenjuje u kojoj mjeri odgojiteljice Istarske županije nude djeci grafičke tehnike za likovno stvaranje. Rezultati pokazuju kako anketirane odgajateljice procjenjuju malo i dobro poznavanje grafičkih tehnika, od kojih se najviše koriste tehnikom visokog i plošnog tiska, a najmanje dubokim i digitaliziranim tiskom. Prema procjeni odgojiteljica predložene prepreke nemaju veliki značaj, pa se najveći postotak odnosi na tehničku složenost kao malu prepreku ponudi grafičkih tehnika. Rezultati pokazuju kako se likovnim usavršavanjem odgojiteljica u smjeru prilagodbe i pojednostavljenja dobi djece predškolske dobi može povećati učestalost ponude pa samim time značajno obogatiti dječje stvaralačke procese.
Ključne riječi
Bruno Munari; likovna predškolska pedagogija; mehaničko i digitalno otiskivanje
Hrčak ID:
171672
URI
Datum izdavanja:
30.8.2016.
Posjeta: 2.841 *