Prethodno priopćenje
https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2177
Primjena informacijsko-komunikacijske tehnologije u nastavi matematike – komparativna analiza uspjeha učenika 7. razreda osnovne škole
Krešo Tomljenović
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Vatroslav Zovko
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Sažetak
Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT) sastavni su dio svakodnevnice pa tako i nastavnih procesa. Razina opremljenosti u hrvatskim školama varira od krede i ploče do najsuvremenijih pametnih ploča i opreme, no može se očekivati da će uskoro visoka razina IKT postati standard u svim školama te neophodan dio nastavnih procesa. Svrha je ovog istraživanja ispitati utjecaj primjene IKT u nastavi matematike na uspješnost učenika na pismenom ispitu iz matematike, u nastavnoj cjelini Linearna funkcija. Za potrebe ovog istraživanja analizirani su rezultati pismenog ispita dvije skupine učenika 7. razreda osnovne škole Josipa Jurja Strossmayera iz Zagreba. Prva skupina sastoji se od 90 učenika u šk. god. 2008./2009. i 2009./2010. koji su pohađali nastavu matematike bez upotrebe IKT. Druga je skupina od 110 učenika u šk. god. 2012./1013. i 2013./2014., uz intenzivnu upotrebu IKT. Postotak riješenosti kod učenika prve skupine bio je (48±26) %, a kod druge je skupine bio (58±26) %. Rezultati su pokazali statistički značajno bolje rezultate testa učenika koji su pohađali nastavu matematike s intenzivnom upotrebom IKT-a u nastavi (p=0,005). Primjenom IKT-a u nastavi matematike, na primjeru nastavne cjeline Linearna funkcija, poboljšan je uspjeh učenika na pismenim ispitima, što govori u prilog boljem usvajanju nastavnih sadržaja uz primjenu nastavnih pomagala podržanih IKT-om.
Ključne riječi
informacijska potpora; matematika; nastava; nastavni proces
Hrčak ID:
171682
URI
Datum izdavanja:
30.8.2016.
Posjeta: 6.051 *