Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2107

Procesna drama kao oblik suradničkoga učenja

Maša Rimac Jurinović ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Puni tekst: hrvatski pdf 286 Kb

str. 239-253

preuzimanja: 878

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 286 Kb

str. 239-253

preuzimanja: 2.943

citiraj


Sažetak

Suvremena odgojna i obrazovna praksa zahtijeva pronalaženje novih pristupa artikulaciji nastavnoga sata i ostvarivanju odgojnih i obrazovnih ciljeva. Te nove pristupe nameće postmoderno vrijeme u kojem živimo sa svim svojim kulturološkim, gospodarskim, političkim, tehničkim i tehnološkim promjenama. Preispituje se uloga institucija, ali preispituju se i pojedinačne uloge roditelja, učitelja i učenika. Vrijeme u kojem živimo i djelujemo postignuća učenika opisuje i mjeri kompetencijama. U mnoštvu sposobnosti neke se nameću kao odgojno-obrazovni ideal: kritičko mišljenje, suradničko učenje, preuzimanje odgovornosti, sposobnost djelovanja kao individue i dijela društva. Takva postignuća propisuje i kurikulum, točnije Nacionalni okvirni kurikulum. Iako su jezične nedoumice oko kurikuluma i kurikula dokinute pa struka preporuča oblik kurikul, u ovom će se radu koristiti oblik kurikulum jer je on potvrđeniji u pedagogijskoj literaturi, a samim time će se izbjeći moguće nejasnoće, nesporazumi i nelogičnosti.
Kao posebno zanimljiv i produktivan oblik učenja sve se češće ističe suradničko učenje u kojem učenici organizirani u grupe zajedničkim naporima svladavaju nastavno gradivo. Među učenicima koji uče surađujući vlada pozitivna međuovisnost, odnosno svijest da mogu uspjeti samo zajedničkim naporima.
Procesna drama je metoda dramskoga odgoja. Odsustvo publike jedno je od njezinih obilježja. Kako nije usmjerena na predstavljanje već na propitivanje i traženje odgovora na postavljena pitanja (probleme), predstavlja metodu za kvalitetno poučavanje i učenje.
U ovom radu postavlja se teza da je procesna drama oblik suradničkoga učenja jer se u bitnim obilježjima procesna drama i suradničko učenje preklapaju te će se komparativnom metodom zajednička obilježja popisati, usporediti i objasniti.
Svrha je ovoga rada ponuditi metodu koja odgovara zahtjevima suvremene nastave

Ključne riječi

dramski odgoj; kompetencije; NOK; suvremene metode poučavanja

Hrčak ID:

171679

URI

https://hrcak.srce.hr/171679

Datum izdavanja:

30.8.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 5.768 *