Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.1845

Istraživanje o procjeni pedagoškog i predmetnog tehnološkog znanja predavača na Učiteljskom fakultetu Istočnog mediteranskog sveučilišta u Cipru

Emeka Joshua Chukwuemeka ; Faculty of Education, Eastern Mediterranean University
Ersun Iscioglu ; Faculty of Education, Eastern Mediterranean University


Puni tekst: engleski pdf 329 Kb

str. 999-1034

preuzimanja: 328

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 329 Kb

str. 999-1034

preuzimanja: 389

citiraj


Sažetak

Upotreba tehnologije u nastavi rezultirala je različitim stavovima. Potreba za spoznajama o tome kako nastavnici integriraju tehnologiju u nastavu stvorila je različita gledišta. Stoga se ovim istraživanjem pokušavaju razumjeti gledišta o procijenjenom pedagoškom i predmetnom tehnološkom znanju (engl. TPACK) predavača, jer se u njemu ispituje kako se ta gledišta razlikuju s obzirom na spol, vrstu zaposlenja, odsjek u kojem predaju i način stručnog usavršavanja na radu koje je usmjereno na upotrebu tehnologije. Da bi se postigao navedeni cilj, istraživač je statistički ispitao procijenjeno pedagoško i predmetno tehnološko znanje predavača na Učiteljskom fakultetu Istočnog mediteranskog sveučilišta. U ovom su istraživanju 53 predavača dobila instrument istraživanja o pedagoškom i predmetnom tehnološkom znanju, a anketa se koristila da bi se odredio stupanj njihova procijenjenog znanja o sedam dimenzija pedagoškog i predmetnog tehnološkog znanja. Srednje vrijednosti, standardna devijacija, postotak, frekvencija i neparametrijski testovi (Mann-Whitney U test i Kruskal-Wallis test) koristili su se pri analizi podataka. Istraživanje je pokazalo da je stupanj procijenjenog pedagoškog i predmetnog tehnološkog znanja predavača bio značajno visok u svim dimenzijama znanja. Utvrđene su statistički značajne razlike u tome kako predavači shvaćaju pedagoško i predmetno tehnološko znanje prema navedenim varijablama. Te su se razlike javile u tehnološkom znanju (TK) i pedagoško-predmetnom znanju (PCK) s obzirom na spol; u tehnološkom znanju (TK) i tehnološko-pedagoškom znanju (TPK) s obzirom na vrstu zaposlenja; u tehnološkom znanju (TK), tehnološko-pedagoškom znanju (TPK) i pedagoškom i predmetnom tehnološkom znanju (TPACK) s obzirom na odsjek u kojem predavači rade te u pedagoškom predmetnom znanju (PCK) s obzirom na stručno usavršavanje na radu.

Ključne riječi

promjene specifične za državu; okvir sustava za obrazovnu tehnologiju; poboljšanje nastavnog procesa; strategije učenja i poučavanja; pedagoško i predmetno tehnološko znanje

Hrčak ID:

172314

URI

https://hrcak.srce.hr/172314

Datum izdavanja:

29.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.876 *