Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

STRUKTURA PRIČE DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA

Paulina Bogetić ; Zagreb, Hrvatska
Diana Arapović ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Jelena Kuvač-Kraljević ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 3.388 Kb

str. 75-92

preuzimanja: 856

citiraj


Sažetak

Pripovijedanje je sposobnost koju smatramo dobrim pretkazateljem školskoga uspjeha, ali i dobrim pokazateljem jezičnih teškoća, posebice kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT-om). Da bi se rasvijetlio fenomen pripovijedanja i njegov utjecaj na dječji razvoj, potrebno je, osim jezičnih ispitivanja kakva uglavnom danas prevladavaju, provesti i ispitivanja o spoznajnim obilježjima pripovijedanja. Stoga je namjera ovoga rada ispitati strukturu priče djece s posebnim jezičnim teškoćama te je usporediti sa strukturom priče djece urednoga jezično-govornoga razvoja. Rezultati pokazuju da djeca urednoga jezično-govornoga razvoja imaju bolje strukturiranu priču od djece s PJT-om u mlađoj kronološkoj dobi. No, s porastom kronološke dobi poboljšava se struktura priče djece s PJT-om i oni nadoknađuju nedostatke koje su imali u nekim elementima priče u ranijim godinama.

Ključne riječi

pripovijedanje; naracija; struktura priče; spoznajna obilježja pripovijedanja; djeca s posebnim jezičnim teškoćama

Hrčak ID:

173435

URI

https://hrcak.srce.hr/173435

Datum izdavanja:

1.3.2008.

Posjeta: 1.959 *