Govor, Vol. 25 No. 1, 2008.
Prethodno priopćenje
STRUKTURA PRIČE DJECE S POSEBNIM JEZIČNIM TEŠKOĆAMA
Paulina Bogetić
; Zagreb, Hrvatska
Diana Arapović
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Jelena Kuvač-Kraljević
; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Pripovijedanje je sposobnost koju smatramo dobrim pretkazateljem školskoga uspjeha, ali i dobrim pokazateljem jezičnih teškoća, posebice kod djece s posebnim jezičnim teškoćama (PJT-om). Da bi se rasvijetlio fenomen pripovijedanja i njegov utjecaj na dječji razvoj, potrebno je, osim jezičnih ispitivanja kakva uglavnom danas prevladavaju, provesti i ispitivanja o spoznajnim obilježjima pripovijedanja. Stoga je namjera ovoga rada ispitati strukturu priče djece s posebnim jezičnim teškoćama te je usporediti sa strukturom priče djece urednoga jezično-govornoga razvoja. Rezultati pokazuju da djeca urednoga jezično-govornoga razvoja imaju bolje strukturiranu priču od djece s PJT-om u mlađoj kronološkoj dobi. No, s porastom kronološke dobi poboljšava se struktura priče djece s PJT-om i oni nadoknađuju nedostatke koje su imali u nekim elementima priče u ranijim godinama.
Ključne riječi
pripovijedanje; naracija; struktura priče; spoznajna obilježja pripovijedanja; djeca s posebnim jezičnim teškoćama
Hrčak ID:
173435
URI
Datum izdavanja:
1.3.2008.
Posjeta: 2.011 *