Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

TKO JE IDEALAN TURIST?

Larry Dwyer ; School of Marketing, Australian School of Business University of New South Wales, Sydney, Australia


Puni tekst: hrvatski pdf 464 Kb

str. 151-182

preuzimanja: 627

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 464 Kb

str. 151-182

preuzimanja: 576

citiraj


Sažetak

Sve se više pozornosti posvećuje utvrđivanju osobina ‘idealnog turista’. Iako niti jedna defi nicija nema potpunu podršku svih istraživača, atributi ‘idealnog turista’obuhvaćaju ‘visoku potrošnju’, ‘odgovornost’, ‘brigu’, ‘uključenost’, ‘ekološku svijest’, ‘kulturnu osjetljivost’, ‘traganje za vrijednim društvenim susretima’, itd. U radu se tvrdi da različite ekonomske mjere služe različitim svrhama te da su ionako nedovoljne za točno određivanje ‘idealnog turista’. Predstavlja se okvir za određivanje bitnog društvenog i ekološkog ponašanja koja uz ekonomske mjere unaprjeđuju kako pojam idealnog turista tako i njegovo uvrštavanja u polje ‘održivosti’. Raspravlja se i o nekim mogućim tehnikama vrednovanja, kao i o inherentnim izazovima provođenja u praksu koncepta ‘održivog prinosa/doprinosa’ (sustainable yield). U zaključku rada razmatraju se implikacije pojma ‘idealnog turista’ za planiranje i strategije u turizmu.

Ključne riječi

idealan turist; ekonomski prinos/doprinos; održivi prinos/doprinos; planiranje u turizmu; destinacijski menadžment

Hrčak ID:

173559

URI

https://hrcak.srce.hr/173559

Datum izdavanja:

1.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 3.150 *