Preliminary communication
Cjeloživotno učenje učitelja u digitalnom dobu: uloga ciljnih orijentacija U poslu i društvenih mreža
Marija Mesić
orcid.org/0000-0001-9917-0859
; OŠ Petar Zrinski, Šenkovec
Tomislav Topolovčan
orcid.org/0009-0005-8813-9465
; Učitejski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Cilj istraživanja je bio kod učitelja osnovne škole (N = 210) ispitati mogu li se njihova sociodemografska obilježja, ciljne orijentacije u poslu i stavovi o društvenim mrežama smatrati značajnim prediktorima preferencije prema cjeloživotnom učenju. Rezultati su pokazali da većina učitelja posjeduje profile na društvenim mrežama, ali ih rijetko koristi. Učitelji su skloni ciljnoj orijentaciji učenja u poslu te cjeloživotnom učenju, ali nemaju pozitivne stavove prema društvenim mrežama. Mjesto rada i posjedovanje profila na društvenim mrežama nije značajno za promjene u ciljnim orijentacijama u poslu i cjeloživotnom učenju, ali učitelji koji posjeduju profile imaju nešto pozitivnije stavove prema društvenim mrežama. Najznačajniji prediktori svih ispitivanih dimenzija cjeloživotnog učenja su vrste ciljnih orijentacija u poslu. Za uspješnu primjenu naučenih znanja i vještina te postavljanja ciljeva u cjeloživotnom učenju su najznačajniji radno iskustvo i ciljna orijentacija na učenja, dok je za nezainteresiranost i nemoć u cjeloživotnom učenju najznačajnija orijentacija izbjegavanja neuspjeha na poslu. Općenito, sklonost cjeloživotnom učenju u digitalnom dobu nije određeno digitalnim medijima, već kompetencijskim potrebama i motivacijom pojedinaca u poslu. Razlozi i implikacije rezultata objašnjeni su u radu.
Keywords
ciljne orijentacije u poslu; cjeloživotno učenje; društvene mreže; osnovna škola; učitelji
Hrčak ID:
173602
URI
Publication date:
20.12.2016.
Visits: 2.591 *