Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

KADA JE HRVATSKI PRETEŽAK I HRVATIMA: METODOLOGIJA NASTAVE HRVATSKOGA KAO DRUGOG JEZIKA

Gordana Hržica ; Edukacijsko-rehabilitacijski fakultet, Zagreb Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 3.271 Kb

str. 163-179

preuzimanja: 378

citiraj


Sažetak

Različiti su motivi za studiranje hrvatskog kao drugog jezika. a različite su i metode. Cesta želja Hrvata koji žive u inozemtvu je naučiti svoj materinski jezik. Njihova prijašnja jezična iskust\>a (usvajanje jezika kroz interakciju s obitelji, prijateljima i hrvatskim zajednicama) odredila su njihovo znanje jezika u tolikoj mjeri, da se oni razlikuju od drugih učenika hrvatskog, koji su iskusili neku vrstu formalnog, ciljanog poučavanja. Znanstveni i metodološki aspekt poučavanja hrvatskog kao stranog i kao drugog jezika značajno su unaprijeđeni lijekom posljednjih nekoliko godina. Ipak, skupini govornika rvatskog koja živi u inozemstvu posvećeno je malo pažnje. Oni su učili hrvatski kao prvi (u hrvatskim školama u inozemstvu) ili kao strani jezik. Oba su načina neprimjerena njihovim prijašnjim jezičnim iskustvima i njihovu znanju. U radu će biti predstavljeni teorijski i metodološki aspeki poučavanja hrvatskog kao drugog jezika. Posebna pozornost bit će posvećena posebnim potrebama učenika, govornika hrvatskog koji žive u inozemstvu. Također će se pokazati neki materijali koji se koriste u poučavanju uz upute za njihov daljnji razvoj.

Ključne riječi

metodologija nastave hrvatskog jezika; strani jezik; učenje stranog jezika. usvajanje drugog jezika; dvojezičnost; nasljedni jezici

Hrčak ID:

173653

URI

https://hrcak.srce.hr/173653

Datum izdavanja:

1.9.2006.

Posjeta: 1.113 *