Pregledni rad
DISLEKSIJA I POTEŠKOĆE U UČENJU STRANOGA JEZIKA
Brankica Bošnjak Terzić
; Fakultet strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Disleksiju definiramo kao specifičnu poteškoću u učenju čitanja i pisanja s posebnim naglaskom na poteškoće kodiranja i dekodiranja. U radu je riječ o poteškoćama koje učenici s disleksijom imaju pri učenju stranoga jezika. Navode se istraživanja koja su se bavila utjecajem materinskoga jezika na učenje stranoga jezika među učenicima s disleksijom te istraživanja o utjecaju ortografije na učenje stranoga jezika. Ortografska transparentnost odnosi se na predvidivost izgovora riječi s obzirom na njihov pisani oblik. Opisana je razlika između transparentne i netransparentne ortografije te utjecaj netransparentne ortografije na učenje stranoga jezika. Prijedlozi kako postupati s disleksičnom djecom navedeni su na kraju rada.
Ključne riječi
disleksija; čitanje; ortografija; pisanje; strani jezik
Hrčak ID:
174077
URI
Datum izdavanja:
30.12.2016.
Posjeta: 6.342 *