Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17559/TV-20151123143049

Analiza poboljšanja prijevozne usluge na mreži tramvajskih linija Grada Zagreba

Dino Šojat ; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Vukelićeva 4, Zagreb, Croatia
Davor Brčić orcid id orcid.org/0000-0001-6982-3652 ; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Vukelićeva 4, Zagreb, Croatia
Marko Slavulj ; University of Zagreb, Faculty of Transport and Traffic Sciences, Vukelićeva 4, Zagreb, Croatia


Puni tekst: engleski pdf 1.255 Kb

str. 217-223

preuzimanja: 570

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 1.255 Kb

str. 217-223

preuzimanja: 386

citiraj


Sažetak

Javni gradski prijevoz kao modalitet masovnog prijevoza putnika predstavlja okosnicu održive urbane mobilnosti u većim gradovima. Radi postizanja modalne preraspodjele gradskih putovanja sa osobnog automobila na javni gradski prijevoz, prijevozna usluga mora biti što atraktivnija putnicima. Operativna brzina kao bitan pokazatelj atraktivnosti javnog gradskog prijevoza ovisi većim dijelom o prioritetu javnog gradskog prijevoza. Istraživanja u ovom radu su provedena na temelju dostupnih podataka o prijevoznom procesu u mreži tramvajskih linija Grada Zagreba, te su postavljena dva hipotetska scenarija prioriteta. Rezultati u obliku povećanja operativne brzine i ušteda kapaciteta na mreži pokazuju kolike su mogućnosti za poboljšanje uz zadržavanje konstantnog operativnog kapaciteta s posljedicom smanjenja vremena putovanja kod putnika i uštedama kod prijevoznika kao i lokalne zajednice Grada Zagreba.

Ključne riječi

Grad Zagreb, mreža tramvajskih linija, održiva urbana mobilnost, prijevozna usluga, prioritet javnog gradskog prijevoza

Hrčak ID:

174719

URI

https://hrcak.srce.hr/174719

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.669 *