Govor, Vol. 10 No. 2, 1993.
Izvorni znanstveni članak
KAKO SE ZABORAVLJA MATERINSKI JEZIK
Geza Dudaš
; Sveučilište medicinskih znanosti, Pečuh, Mađarska
Sažetak
Na uzorku od 38 ispitanika (učenika od 5. do 8. razreda osnovnih škola u široj okolici grada Pečuha u Mađarskoj) a čiji je materinski jezik deklarativno hrvatski, pokazano je da govorno okruženje najnepovoljnije utječe na gubljenje prozodijskih elemenata govora, zatim se zaboravlja glasnički sustav govora koji je otporniji na zaboravljanje od prozodijskog sustava. Gubi se također gramatičnost govora i na kraju značenje riječi. Pri tome govorno-socijalna okolina najviše utječe na zaboravljanje prozodijskog sustava, a školovanje na materinskom jeziku najviše pridonosi čuvanju gramatičnosti govora i bogatstvu rječnika.
Ključne riječi
materinski jezik; govorno-socijalna okolina; prozodija; hrvatski jezik; sociolingvistika
Hrčak ID:
176287
URI
Datum izdavanja:
1.9.1993.
Posjeta: 1.384 *