Suvremena psihologija, Vol. 19 No. 1, 2016.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03
Stavovi učenika i roditelja prema IKT-u s obzirom na iskustvo korištenja iPad računala u nastavi
Barbara Rončević Zubković
orcid.org/0000-0002-0276-8326
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Svjetlana Količ-Vehovec
orcid.org/0000-0002-0340-8832
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Barbara Kalebić Maglica
orcid.org/0000-0002-6278-5582
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Sanja Smojver-Ažić
orcid.org/0000-0002-4389-6463
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Rosanda Pahljina-Reinić
orcid.org/0000-0001-8699-7638
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Sažetak
Interaktivne informacijsko–komunikacijske tehnologije (IKT) u novije vrijeme uvode se u sve veći broj škola. Stoga je važno ispitati očekivanja učenika i njihovih roditelja vezano za uvođenje navedene tehnologije. Cilj je ovoga istraživanja bio usporediti stavove prema IKT-u općenito i stavove prema upotrebi tablet računala u obrazovanju s obzirom na odluku o korištenju iPad-a i iskustvo u njegovom korištenju u razredu. S tim ciljem upitnik stavova primijenjen je u četiri skupine učenika i njihovih roditelja. U petom razredu jedna skupina je upravo odlučila da će koristiti iPad u nastavi, dok je druga odlučila da neće. U sedmom i osmom razredu jedna skupina učenika ima dvogodišnje iskustvo korištenja iPada u nastavi, dok druga skupina nema takvo iskustvo. Rezultati su pokazali da učenici i roditelji koji su odabrali koristiti iPad imaju pozitivnije stavove prema korištenju tableta u poučavanju i učenju te percipiraju
manje negativnih efekata korištenja IKT-a, za razliku od učenika i roditelja koji se nisu odlučili za korištenje iPad-a. Međutim, pronađena je razlika u roditeljskim stavovima u petom razredu, ali ne i u sedmom i osmom razredu. Roditelji starijih učenika koji iPad koriste već nekoliko godina imaju manje pozitivne stavove prema
korištenju tableta, u odnosu na roditelje u petom razredu koji su se upravo odlučili za korištenje iPad-a. Nalazi ovog istraživanja sugeriraju na kompleksno uzajamno djelovanje socijalnih normi i iskustva u obrazovnim okruženjima, koje se može objasniti u
okviru više teorijskih modela koji se odnose na prihvaćanje tehnologije (npr. TAM2, Venkatesh & Davis, 2000).
Ključne riječi
stavovi; IKT; tablet računalo; osnovna škola; učenici; roditelji
Hrčak ID:
176745
URI
Datum izdavanja:
10.10.2016.
Posjeta: 3.642 *