hrcak mascot   Srce   HID

Suvremena psihologija, Vol.19 No.1 Listopad 2016.

Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03

Stavovi učenika i roditelja prema IKT-u s obzirom na iskustvo korištenja iPad računala u nastavi

Barbara Rončević Zubković   ORCID icon orcid.org/0000-0002-0276-8326 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Svjetlana Količ-Vehovec ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Barbara Kalebić Maglica   ORCID icon orcid.org/0000-0002-6278-5582 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Sanja Smojver-Ažić   ORCID icon orcid.org/0000-0002-4389-6463 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska
Rosanda Pahljina-Reinić   ORCID icon orcid.org/0000-0001-8699-7638 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, hrvatska

Puni tekst: engleski, pdf (482 KB) str. 37-46 preuzimanja: 552* citiraj
APA 6th Edition
Rončević Zubković, B., Količ-Vehovec, S., Kalebić Maglica, B., Smojver-Ažić, S. i Pahljina-Reinić, R. (2016). Attitudes of students and parents towards ICT with regard to the experience of using the iPad in classroom. Suvremena psihologija, 19 (1), 37-46. https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03
MLA 8th Edition
Rončević Zubković, Barbara, et al. "Attitudes of students and parents towards ICT with regard to the experience of using the iPad in classroom." Suvremena psihologija, vol. 19, br. 1, 2016, str. 37-46. https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03. Citirano 22.09.2018.
Chicago 17th Edition
Rončević Zubković, Barbara, Svjetlana Količ-Vehovec, Barbara Kalebić Maglica, Sanja Smojver-Ažić i Rosanda Pahljina-Reinić. "Attitudes of students and parents towards ICT with regard to the experience of using the iPad in classroom." Suvremena psihologija 19, br. 1 (2016): 37-46. https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03
Harvard
Rončević Zubković, B., et al. (2016). 'Attitudes of students and parents towards ICT with regard to the experience of using the iPad in classroom', Suvremena psihologija, 19(1), str. 37-46. doi: https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03
Vancouver
Rončević Zubković B, Količ-Vehovec S, Kalebić Maglica B, Smojver-Ažić S, Pahljina-Reinić R. Attitudes of students and parents towards ICT with regard to the experience of using the iPad in classroom. Suvremena psihologija [Internet]. 10.10.2016. [pristupljeno 22.09.2018.];19(1):37-46. doi: https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03
IEEE
B. Rončević Zubković, S. Količ-Vehovec, B. Kalebić Maglica, S. Smojver-Ažić i R. Pahljina-Reinić, "Attitudes of students and parents towards ICT with regard to the experience of using the iPad in classroom", Suvremena psihologija, vol.19, br. 1, str. 37-46, listopad 2016. [Online]. doi: https://doi.org/10.21465/2016-SP-191-03

Sažetak
Interaktivne informacijsko–komunikacijske tehnologije (IKT) u novije vrijeme uvode se u sve veći broj škola. Stoga je važno ispitati očekivanja učenika i njihovih roditelja vezano za uvođenje navedene tehnologije. Cilj je ovoga istraživanja bio usporediti stavove prema IKT-u općenito i stavove prema upotrebi tablet računala u obrazovanju s obzirom na odluku o korištenju iPad-a i iskustvo u njegovom korištenju u razredu. S tim ciljem upitnik stavova primijenjen je u četiri skupine učenika i njihovih roditelja. U petom razredu jedna skupina je upravo odlučila da će koristiti iPad u nastavi, dok je druga odlučila da neće. U sedmom i osmom razredu jedna skupina učenika ima dvogodišnje iskustvo korištenja iPada u nastavi, dok druga skupina nema takvo iskustvo. Rezultati su pokazali da učenici i roditelji koji su odabrali koristiti iPad imaju pozitivnije stavove prema korištenju tableta u poučavanju i učenju te percipiraju
manje negativnih efekata korištenja IKT-a, za razliku od učenika i roditelja koji se nisu odlučili za korištenje iPad-a. Međutim, pronađena je razlika u roditeljskim stavovima u petom razredu, ali ne i u sedmom i osmom razredu. Roditelji starijih učenika koji iPad koriste već nekoliko godina imaju manje pozitivne stavove prema
korištenju tableta, u odnosu na roditelje u petom razredu koji su se upravo odlučili za korištenje iPad-a. Nalazi ovog istraživanja sugeriraju na kompleksno uzajamno djelovanje socijalnih normi i iskustva u obrazovnim okruženjima, koje se može objasniti u
okviru više teorijskih modela koji se odnose na prihvaćanje tehnologije (npr. TAM2, Venkatesh & Davis, 2000).

Ključne riječi
stavovi; IKT; tablet računalo; osnovna škola; učenici; roditelji

Hrčak ID: 176745

URI
https://hrcak.srce.hr/176745

[engleski]

Posjeta: 758 *