Izvorni znanstveni članak
(Nove) kompetencije akademske profesije u Europi
Marko Turk
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Tijekom posljednjih desetljeća intenzivirale su se rasprave o promjenama u visokom obrazovanju. Posljedično promjenama, temeljne akademske djelatnosti – nastava i istraživanje, postaju dio širokog spektra različitih akademskih aktivnosti. Od akademskih se djelatnika očekuje da razvijaju nove i redefiniraju postojeće kompetencije, koje bi omogućile ispunjavanje novih zahtjeva. Kvalitativnim istraživanjem, čiji se rezultati prikazuju u radu, ispitivalo se mišljenje akademskih djelatnika o zahtjevima za razvojem (novih) kompetencija akademske profesije. Podaci su prikupljeni intervjuiranjem 497 sudionika istraživanja u 8 europskih država. Sudionike istraživanja moguće je podijeliti u tri skupine: ne percipiraju zahtjeve; percipiraju zahtjeve i prema njima su negativno orijentirani; percipiraju zahtjeve i (nove) kompetencije.
Istraživanjem se otvaraju nova istraživačka pitanja, poput rasprave o modelima napredovanja akademskih djelatnika kao i potrebi kompetencijskog profiliranja akademske profesije.
Ključne riječi
kademska profesija; akademski djelatnici; kompetencije; nove kompetencije akademske profesije
Hrčak ID:
177228
URI
Datum izdavanja:
15.1.2016.
Posjeta: 1.561 *