Izvorni znanstveni članak
Stavovi roditelja predškolske djece o ključnim kompetencijama važnima za budući uspjeh djeteta
Višnja Vekić-Kljaić
orcid.org/0000-0001-6702-3643
; Dječji vrtić Osijek, Osijek, Hrvatska
Sažetak
Nacionalnim kurikulumom za rani i predškolski odgoj i obrazovanje potiče se i osnažuje razvoj osam temeljnih kompetencija za cjeloživotno učenje. Ovaj rad istražuje stavove roditelja predškolske djece o ključnim kompetencijama važnima za budući uspjeh djeteta. Cilj istraživanja bio je ustanoviti koje od kompetencija roditelji smatraju važnima. Cilj je utemeljen na pretpostavci da su stavovi roditelja usmjereni na akademska postignuća djece i kompetencije koje će djetetu biti od koristi za uspješan početak školovanja. Problem istraživanja odnosi se na ispitivanje učestalosti odvijanja određenih aktivnosti koje se odnose na kompetencije. Rezultati pokazuju da roditelji najviše razvijaju kod svoje djece matematičke i prirodoslovne kompetencije te da sociodemografski podaci kao što su stručna sprema roditelja i starost djeteta utječu na razvoj kompetencija djeteta.
Ključne riječi
akademska postignuća; cjeloživotno učenje; nacionalni kurikulum
Hrčak ID:
178098
URI
Datum izdavanja:
22.9.2016.
Posjeta: 5.999 *