Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.21066/carcl.libri.2016-05(02).0006
Recepcija bajke „Regoč“ u nasljednih učenika hrvatskoga jezika
Ivana Cindrić
orcid.org/0000-0001-7281-4431
; Sveučilište u Zagrebu, Učiteljski fakultet, Zagreb, Hrvatska
Vlatka Blagus
orcid.org/0000-0003-4312-4815
; Američka međunarodna škola, Zagreb, Hrvatska
Sažetak
Globalno povezano društvo koje karakterizira gotovo nomadski život nametnulo je potrebu za školovanjem djece u sustavima koji omogućuju međunarodno priznato obrazovanje, neovisno o državi u kojoj se učenici školuju. Tako primjerice Američku međunarodnu školu u Zagrebu (AISZ) pohađaju djeca različitih nacionalnosti, uključujući djecu hrvatske nacionalnosti ili hrvatskoga podrijetla. Iako ti nasljedni učenici hrvatskoga prate nastavu na engleskome jeziku, oni imaju i predmet Hrvatski jezik. Prema predmetnome kurikulu oblikovanome u skladu s potrebama učenika AISZ-a, u četvrtome i petome razredu obrađuju se i Priče iz davnine Ivane Brlić-Mažuranić. Ovaj rad prikazuje recepciju bajke „Regoč“ na primjeru heterogenih skupina učenika od šestoga do desetoga razreda. Za provjeru razumijevanja pretpostavljeno nepoznatih ili kontekstualno teže razumljivih riječi upotrijebljen je c-test. Rezultati istraživanja pokazuju da se djelo Ivane BrlićMažuranić može ponuditi na čitanje i inojezičnim učenicima hrvatskoga jezika uvažavajući osobitosti njihove recepcije. Analizom učeničkih odgovora stječe se uvid i u njihovu razinu književnoga čitanja te se opisuju individualne razlike među učenicima. Objašnjavaju se poteškoće na koje učenici nailaze dok čitaju izvorni književni tekst koji je zahtjevan na svim razinama književnoga čitanja. Također se predlažu strategije poučavanja kojima se takve poteškoće mogu izbjeći ili umanjiti.
Ključne riječi
bajka; c-test; nasljedni učenici hrvatskoga jezika; recepcija; „Regoč“
Hrčak ID:
178731
URI
Datum izdavanja:
26.3.2017.
Posjeta: 2.615 *