Pregledni rad
Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?
Petra Polić
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci Odsjek za pedagogiju
Puni tekst: hrvatski pdf 252 Kb
str. 149-160
preuzimanja: 1.110
citiraj
APA 6th Edition
Polić, P. (2015). Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178846
MLA 8th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846
Harvard
Polić, P. (2015). 'Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 149-160. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178846 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Polić P. Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):149-160. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178846
IEEE
P. Polić, "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 149-160, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178846. [Citirano: 28.11.2024.]
Puni tekst: engleski pdf 115 Kb
str. 161-161
preuzimanja: 209
citiraj
APA 6th Edition
Polić, P. (2015). Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178846
MLA 8th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846
Harvard
Polić, P. (2015). 'Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 149-160. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178846 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Polić P. Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):149-160. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178846
IEEE
P. Polić, "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 149-160, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178846. [Citirano: 28.11.2024.]
Puni tekst: njemački pdf 115 Kb
str. 162-162
preuzimanja: 172
citiraj
APA 6th Edition
Polić, P. (2015). Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja, 12 (1-2), 149-160. Preuzeto s https://hrcak.srce.hr/178846
MLA 8th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja, vol. 12, br. 1-2, 2015, str. 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846. Citirano 28.11.2024.
Chicago 17th Edition
Polić, Petra. "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?." Pedagogijska istraživanja 12, br. 1-2 (2015): 149-160. https://hrcak.srce.hr/178846
Harvard
Polić, P. (2015). 'Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?', Pedagogijska istraživanja, 12(1-2), str. 149-160. Preuzeto s: https://hrcak.srce.hr/178846 (Datum pristupa: 28.11.2024.)
Vancouver
Polić P. Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?. Pedagogijska istraživanja [Internet]. 2015 [pristupljeno 28.11.2024.];12(1-2):149-160. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178846
IEEE
P. Polić, "Što za pedagogiju znači pitanje o odnosu potreba i prava djeteta?", Pedagogijska istraživanja, vol.12, br. 1-2, str. 149-160, 2015. [Online]. Dostupno na: https://hrcak.srce.hr/178846. [Citirano: 28.11.2024.]
Sažetak
U fokusu je rada odnos između potreba i prava djece iz pedagogijske perspektive. Cilj je razmotriti u čemu se sastoji pedagogijski pristup i koji su razlozi za njegovim promišljanjem. Polazi se od dvaju diskursa o djeci koji predstavljaju različite pristupe razumijevanju „djetetove dobrobiti” i „najboljeg interesa djeteta”, to su diskurs potreba i diskurs prava, a prepoznaju se u suvremenim znanstvenim pristupima psihologije i sociologije djetinjstva. Osnovna je ideja rada da je odnos potreba i prava (pasivnosti i aktivnosti, zaštite i participacije) iz pedagogijske perspektive plauzibilno promatrati kroz integraciju dvaju diskursa o djeci, nasuprot isključivim pristupima koji ističu prava, odnosno potrebe. U radu se opisuju diskursi potreba i prava s osvrtom na mjesto koje imaju u suvremenim raspravama u znanosti i u Konvenciji o pravima djeteta te se navode prigovori koji su im upućeni. Nakon konstatiranja pretežite isključivosti diskursa razmatra se pedagogijski pristup odnosu potreba i prava. Tvrdi se da on pretpostavlja defniranje ključnih koncepata – potreba i prava – iz perspektive odgoja te da ga je plauzibilno utemeljiti na integraciji diskursa. Teorijsko utemeljenje integracije diskursa pronalazi se u nekim postavkama duhovnoznanstvene pedagogije. Konačno, pokušaj pozicioniranja pedagogije kao znanosti u ovom problemu može doprinijeti razvoju pedagogijskog pristupa drugim fenomenima unutar istraživanja djetinjstva što bi rezultiralo prepoznatljivim doprinosom njegovu razumijevanju.
Ključne riječi
potrebe djece; prava djece; odnos zaštite i participacije; djetinjstvo; pedagogija djetinjstva; pedagogijski pristup
Hrčak ID:
178846
URI
https://hrcak.srce.hr/178846
Datum izdavanja:
6.11.2015.
Podaci na drugim jezicima:
engleski
njemački
Posjeta: 3.795
*