Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.7305/automatika.2016.10.1152

Detekcija adhezijske sile korištenjem Kalmanovog filtra u svrhe upravljanja proklizavanjam

Petr Pichlík orcid id orcid.org/0000-0001-8692-9985 ; Department of Electric Drives and Traction, Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague, Technická 2, 166 27 Prague, Czech Republic
Jiří Zděnek ; Department of Electric Drives and Traction, Faculty of Electrical Engineering, Czech Technical University in Prague, Technická 2, 166 27 Prague, Czech Republic


Puni tekst: engleski pdf 989 Kb

str. 405-415

preuzimanja: 570

citiraj


Sažetak

Upravljanje proklizavanjem bitno je zbog prijenosa adhezijske sile između kotača i tračnica na lokomotivi. Upravljanje proklizavanje sastoji se od dva zadatka. Prvi je određivanje iznosa proklizavanja a drugi se sastoji od evaluacija iznosa proklizavanja kroz upravljačke akcije. Navedeni zadaci mogu biti ostvareni koristeći više metoda. Nekoliko metoda se koristi za određivanje adhezijskih koeficijenata ili za određivanje adhezijske sile. Zbog poteškoća prilikom mjerenja adhezijskih koeficijenata ili adhezijske sile tijekom rada vlaka; te veličine je potrebno estimirati. U ovome radu adhezijska sila estimirana je korištenjem kalmanovog filtra koji koristi model lokomotive i mjerenja brzine lokomotive. Filtar je implementiran u Matlabu te je korišten na izmjerenim podacima.

Ključne riječi

adhezija; kalmanov filtar; matematički model lokomotive; upravljanje proklizavanjem

Hrčak ID:

179435

URI

https://hrcak.srce.hr/179435

Datum izdavanja:

25.1.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.616 *