Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313

Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije

Vesna Odadžić ; Zrenjanin Grammar School
Tomka Miljanović ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Danimir Mandić ; Faculty of Education, University of Belgrade
Tijana Pribićević ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Vera Županec ; Faculty of Sciences, University of Novi Sad


Puni tekst: hrvatski pdf 377 Kb

str. 11-43

preuzimanja: 368

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 377 Kb

str. 11-43

preuzimanja: 674

citiraj


Sažetak

U radu se prikazuje komparativna analiza učinkovitosti upotrebe edukativnog računalnog programa i tradicionalnih nastavnih metoda u nastavi biologije u srednjoj školi. Stratificirani slučajni uzorak sastojao se od 173 učenika 12. razreda srednje škole u Zrenjaninu u Srbiji, a koji su bili nasumično svrstani u kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Učenici u eksperimentalnoj skupini učili su nastavne sadržaje biologije („Mehanizmi nasljeđivanja“) uz pomoć edukativnog računalnog programa, a učenici u kontrolnoj skupini učili su iste sadržaje primjenom tradicionalnih nastavnih metoda. Istraživanje je provedeno s pomoću istraživačkog dizajna s predtestom i posttestom u ekvivalentnim skupinama. Svi instrumenti (predtest, posttest i retest) sadržavali su pitanja iz tri različite kognitivne domene: znanja, razumijevanja i razmišljanja. Analiza rezultata posttesta i retesta pokazala je da su učenici iz eksperimentalne skupine postigli znatno veću kvalitetu i kvantitetu znanja u sve tri kognitivne domene nego što je to bio slučaj kod učenika iz kontrolne skupine. Može se zaključiti da edukativni računalni programi imaju pozitivan učinak na poboljšanje učeničkih postignuća u nastavi biologije.

Ključne riječi

postignuće; genetika; učinkovitost poučavanja; tradicionalna nastava

Hrčak ID:

179509

URI

https://hrcak.srce.hr/179509

Datum izdavanja:

29.3.2017.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 2.273 *