Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2313
Učinkovitost primjene edukativnih računalnih programa u nastavi biologije
Vesna Odadžić
; Zrenjanin Grammar School
Tomka Miljanović
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Danimir Mandić
; Faculty of Education, University of Belgrade
Tijana Pribićević
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Vera Županec
; Faculty of Sciences, University of Novi Sad
Sažetak
U radu se prikazuje komparativna analiza učinkovitosti upotrebe edukativnog računalnog programa i tradicionalnih nastavnih metoda u nastavi biologije u srednjoj školi. Stratificirani slučajni uzorak sastojao se od 173 učenika 12. razreda srednje škole u Zrenjaninu u Srbiji, a koji su bili nasumično svrstani u kontrolnu i eksperimentalnu skupinu. Učenici u eksperimentalnoj skupini učili su nastavne sadržaje biologije („Mehanizmi nasljeđivanja“) uz pomoć edukativnog računalnog programa, a učenici u kontrolnoj skupini učili su iste sadržaje primjenom tradicionalnih nastavnih metoda. Istraživanje je provedeno s pomoću istraživačkog dizajna s predtestom i posttestom u ekvivalentnim skupinama. Svi instrumenti (predtest, posttest i retest) sadržavali su pitanja iz tri različite kognitivne domene: znanja, razumijevanja i razmišljanja. Analiza rezultata posttesta i retesta pokazala je da su učenici iz eksperimentalne skupine postigli znatno veću kvalitetu i kvantitetu znanja u sve tri kognitivne domene nego što je to bio slučaj kod učenika iz kontrolne skupine. Može se zaključiti da edukativni računalni programi imaju pozitivan učinak na poboljšanje učeničkih postignuća u nastavi biologije.
Ključne riječi
postignuće; genetika; učinkovitost poučavanja; tradicionalna nastava
Hrčak ID:
179509
URI
Datum izdavanja:
29.3.2017.
Posjeta: 2.273 *