Pregledni rad
https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2214
Učinkovito upravljanje školama na lokalnoj razini
Vesna Kovač
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Ksenija Rukavina Kovačević
; Archdiocese of Rijeka
Branko Rafajac
; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Rijeka
Sažetak
Svrha je ovog rada razvijanje teorijskog okvira koji se može primijeniti za analizu i empirijska istraživanja učinkovitosti upravljanja školama na lokalnoj razini u hrvatskom kontekstu. U radu su eksplicirane bitne dimenzije prema kojima je moguće pratiti praksu upravljanja školama na lokalnoj razini, i komentirani su primjeri modaliteta mjera jačanja školskih i učeničkih kapaciteta koje se provode u određenim lokalnim samoupravama. Pregled dostupnih podataka pokazuje da prioriteti ulaganja jedinica lokalne samouprave u različite tipove intervencija bitno variraju u različitim lokalnim zajednicama, a mogućnost ulaganja u programe za koje postoje indicije da su povezani s jačanjem školskih i učeničkih postignuća ovisi o tome koliko su otprije razvijene osnovne materijalne pretpostavke za nesmetano funkcioniranje škola. Analizirane su i predložene smjernice za korištenje učinkovitih mehanizama potpore na relaciji suradnje između lokalnih instanci upravljanja (osnivača škola) i školskih ustanova.
Ključne riječi
obrazovna politika; školski menadžment; školski ravnatelji; učinkovitost škole; upravljanje obrazovnim sustavom
Hrčak ID:
179511
URI
Datum izdavanja:
29.3.2017.
Posjeta: 3.268 *